Amaç: Çevrimiçi sanal hasta simülatörü kullanılarak yürütülen acil hasta yönetimi eğitiminin anlamlı öğrenme yönünden etkinliğini değerlendirmek
Yöntem: Acıbadem Üniversitesi Acil ve İlk Yardım Bölümü öğrencilerinin katıldığı müfredatın bir parçası olan acil hasta yönetimi ile ilgili vaka bazlı eğitimler 2019-2020 yıllarında bir eğitimci rehberliğinde Sanal Hasta Simülatörü (VP) kullanılarak on-line olarak gerçekleştirildi. Eğitim FTL(fasilitasyon ,eğitim,öğrenme) modeline uygun olarak tasarlandı. Eğitim öncesi ve sonrası anket yoluyla öğrencilerin anlamlı öğrenme yönünden sanal hasta eğitimi hakkındaki görüşleri değerlendirildi. Keskitalo'nun anlamlı öğrenmeye yönelik geliştirdiği beklenti ve deneyimlerin değerlendirmesini içeren anket kullanıldı.38 öğrenciden yanıt alınabildi. Veriler tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edildi. Öğrencilerin beklentileri ve deneyimleri arasındaki farkları karşılaştırmak için eşleştirilmiş örnekler t testi kullanıldı.
Bulgular: Ankette yedi başlık üzerinden anlamlı öğrenme değerlendirildi. Somut deneyim, üst-biliş, bireysellik ve yeterliliğe dayalı özellikleri içeren anlamlı öğrenme deneyimlerinin beklentilerinin çok üstünde çıktığı (p<0,05) ancak anlamlı öğrenmenin duygusal ve sosyo-yapılandırmacı boyutlarının beklentileri karşıladığı ama deneyimler sonrası anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Sonuç: Acil hasta yönetimi eğitimlerinde sanal hasta kullanımı etkin bulunmuştur. Ancak yapılandırılmış çevrimiçi sanal hasta simülasyon eğitimlerinin müfredata entegrasyon sürecinde, özellikle anlamlı öğrenmenin duygusal ve sosyo-yapılandırmacı yönlerine odaklanan daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç duyulduğu düşünülmektedir.
Objective: To evaluate the meaningful learning aspect of emergency patient management training conducted using an on-line virtual patient simulator.
Methods: Case-based trainings which is a part of curriculum were conducted on-line using a Virtual Patient Simulator (VP) under the guidance of an educator in the years 2019-2020.The course was designed according to FTL(Fascilitation,training,learning) Model. The data in this study consisted of the survey results completed by 2nd year Emergency and First Aid Department students of Acibadem University (n:38/54) before and after the training sessions. The survey used was Keskitalo’s survey .The data were analyzed by using descriptive statistics. The paired-samples t-test was used to compare the differences between the students’ expectations and their experiences.
Results: The results obtained indicate that meaningful learning expectations, including concrete, metacognitive, individual and competency-based, characteristics were exceeded by the experiences (p<0.05). However, the experiential aspect of meaningful learning related to emotion, socio-constructive and intentional were fulfilled but not exceeded by the experiences.
Conclusions: The use of virtual patients in emergency patient management trainings has been found to be effective. The integration of structered on-line VP simulation trainings into the curriculum is thought to require more extensive research especially focusing on emotional and socio- constructive aspects of meaningful learning.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Medical Education |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | April 20, 2024 |
Acceptance Date | August 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |