BibTex RIS Cite

Tıp Eğitimi Alanındaki Üç Önemli Dergide Türkiye Kökenli Yayınlar

Year 2016, , 0 - 0, 28.12.2016
https://doi.org/10.25282/ted.378296

Abstract

ÖZET

Amaç: Bu çalışmanın amacı, tıp eğitimi alanında etkin olduğu kabul edilen üç uluslararası dergi özelinde Tıp eğitimi alanında yapılmış Türkiye kökenli yayınları belirlemek ve tıp eğitimi anabilim dallarının açılmaya başlaması ile değişen yayınlar açısından varsa değişen durumu tespit edebilmektir.

Gereç ve Yöntem: Bu çalışmada Medical Teacher, Academic Medicine ve Medical Education dergileri PubMed, Google Scholar ve ISI Web of Knowledge arama motorlarında taranarak Türkiye ve Türk isimlerini içeren tüm yayınlar seçilmiştir. Saptanan yayınlar isimleri ve gereğinde özetleri taranarak tıp eğitimi ile bağlantısı araştırılmıştır. Sonuçlar yıllara ve konu başlıklarına göre gruplandırılmıştır. Elde edilen veriler sıklık ve yüzde olarak sunulmuştur. 

Bulgular: İlk tarama sonucunda en eski 1966 yılından başlangıçlı içinde “tıp eğitimi” anahtar kelimeleri geçen toplam 193.710 makale bulunmuştur. İkinci taramada “Türkiye” filtresi ile bu sayı 1274’e düşmüştür. Kalan bu makaleler tek tek konu başlığı ve özetteki bilgilere göre incelenmiş, bunlardan veterinerlik, hemşirelik vb. gibi diğer sağlık alanları eğitimi konulu yayınlar çalışma dışına çıkarılmıştır.  Kalan 53 makalenin yedi kadarı 2000 yılı öncesine aittir. Onbir makale müfredat çalışmaları, üçü PDÖ, 19’u eğitim yöntemi ve 12’si öğrenci duygu durum ile ilgili çalışmalardır. Belirlenen makalelerin 30 kadarı nitel çalışmalardır.

Sonuç: Tüm sosyal alanlarda olduğu gibi Tıp Eğitimi alanında da sınırlı sayıda dergide yayın kabul ettirilebilmenin zor olduğu bilinmektedir. Yukarıda sözü edilen dergilerin gönderilen yayınları kabul oranları neredeyse %10’un altındadır. Tıp eğitimi alanı için akademik yükselme şartı durumunda olması, bu alanda çalışanları sıkıntıya sokan bir durum gibi görünmektedir.  Bu nedenle tıp eğitimi çalışanları bu alanda da kendi eğitimlerini yüklenmek ve bu alana yeni katılanları eğitmek durumundadır.

 

Anahtar Kelimeler:Bilimsel yayın, araştırma, tıp eğitimi

 

References

  • KAYNAKLAR
  • Elçin M. Tıp eğitiminin tarihçesi. Hacettepe Tıp Dergisi 2010; 41: 195-202.
  • Cox M, Irby DM. American Medical education 100 Years after the Flexner Report. N Engl J Med 2006; 355: 1339-44
  • Mann KV. Theoretical perspectives in medical education: past experience and future possibilities. Med Educ 2011; 45: 60–8
  • Jaensch C. Why Submit? Why Publish? Why Review? An introduction to academic publishing culture in the UK and the University of Essex. The Essex Student Journal
  • https://www.essex.ac.uk/journals/estro/submitting/documents/why_submit_why_publish_why_review.pdf (Ulaşım tarihi: 22.08.2016)
  • Academic Medicine Journal
  • http://journals.lww.com/academicmedicine/Pages/journaltimeline.aspx (Ulaşım tarihi: 01.02.2016)
  • Medical Teacher Journal
  • http://www.medicalteacher.org/MEDTEACH_wip/pages/about.htm(Ulaşım tarihi: 01.02.2016)
  • Medical Education Journal
  • http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1365 2923/homepage/ProductInformation.html(Ulaşım tarihi: 01.02.2016)
  • Kelner K. Tips for Publishing in Scientific Journals. Science 2007. 4:1-4 (Online Edition), DOI: 10.1126/science.caredit.a0700046
  • Shah J, Shah A, Pietrobon R. Scientific Writing of Novice Researchers: What difficulties and encouragements do they encounter? Acad Med 2009; 84(4): 511-6.
  • Azer SA, Dupras DM, Azer S. Writing for publication in medical education in high impact journals. Eur Rev Med Pharmacol Sci 2014; 18(19): 2966-81
  • Coverdale JH, Roberts LW, Balon R, Beresin EV. Writing for academia: getting your research into print: AMEE Guide No. 74. Med Teach 2013; 35(2): e926-34
  • Venketasubramanian N, Hennerici MG. How to Handle a Rejection. Teaching Course Presentation at the 21st European Stroke Conference, Lisboa, May 2012
  • Cook DA, Bordage G, Schmidt HG. Description, justification and clarification: a framework for classifying the purposes of research in medical education. Med Edu 2008; 42: 128-33.
  • Yakıncı C, Almış H, Kavruk H. Tıp eğitiminde hikayenin gücü. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2012; 55: 211-5.
  • Walsh CM, Fung M, Ginsburg S. Publication of Results of Abstracts Presented at Medical Education Conferences. JAMA 2013; 310(21): 2307-9
Year 2016, , 0 - 0, 28.12.2016
https://doi.org/10.25282/ted.378296

Abstract

References

  • KAYNAKLAR
  • Elçin M. Tıp eğitiminin tarihçesi. Hacettepe Tıp Dergisi 2010; 41: 195-202.
  • Cox M, Irby DM. American Medical education 100 Years after the Flexner Report. N Engl J Med 2006; 355: 1339-44
  • Mann KV. Theoretical perspectives in medical education: past experience and future possibilities. Med Educ 2011; 45: 60–8
  • Jaensch C. Why Submit? Why Publish? Why Review? An introduction to academic publishing culture in the UK and the University of Essex. The Essex Student Journal
  • https://www.essex.ac.uk/journals/estro/submitting/documents/why_submit_why_publish_why_review.pdf (Ulaşım tarihi: 22.08.2016)
  • Academic Medicine Journal
  • http://journals.lww.com/academicmedicine/Pages/journaltimeline.aspx (Ulaşım tarihi: 01.02.2016)
  • Medical Teacher Journal
  • http://www.medicalteacher.org/MEDTEACH_wip/pages/about.htm(Ulaşım tarihi: 01.02.2016)
  • Medical Education Journal
  • http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1365 2923/homepage/ProductInformation.html(Ulaşım tarihi: 01.02.2016)
  • Kelner K. Tips for Publishing in Scientific Journals. Science 2007. 4:1-4 (Online Edition), DOI: 10.1126/science.caredit.a0700046
  • Shah J, Shah A, Pietrobon R. Scientific Writing of Novice Researchers: What difficulties and encouragements do they encounter? Acad Med 2009; 84(4): 511-6.
  • Azer SA, Dupras DM, Azer S. Writing for publication in medical education in high impact journals. Eur Rev Med Pharmacol Sci 2014; 18(19): 2966-81
  • Coverdale JH, Roberts LW, Balon R, Beresin EV. Writing for academia: getting your research into print: AMEE Guide No. 74. Med Teach 2013; 35(2): e926-34
  • Venketasubramanian N, Hennerici MG. How to Handle a Rejection. Teaching Course Presentation at the 21st European Stroke Conference, Lisboa, May 2012
  • Cook DA, Bordage G, Schmidt HG. Description, justification and clarification: a framework for classifying the purposes of research in medical education. Med Edu 2008; 42: 128-33.
  • Yakıncı C, Almış H, Kavruk H. Tıp eğitiminde hikayenin gücü. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2012; 55: 211-5.
  • Walsh CM, Fung M, Ginsburg S. Publication of Results of Abstracts Presented at Medical Education Conferences. JAMA 2013; 310(21): 2307-9
There are 20 citations in total.

Details

Journal Section Original Article
Authors

Nazan Karaoğlu

Adnan Karaibrahimoğlu This is me

Publication Date December 28, 2016
Submission Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

Vancouver Karaoğlu N, Karaibrahimoğlu A. Tıp Eğitimi Alanındaki Üç Önemli Dergide Türkiye Kökenli Yayınlar. TED. 2016;15(47).