Amaç: İnternet bağımlılığı, son yıllarda
tanımlanan, giderek artan bir hastalıktır.
İnternet bağımlılığı, özellikle ergenlik
çağındaki çocuklar ve genç yetişkinler arasında
artmıştır. Bu çalışmada Tıp Fakültesi dönem
I-III öğrencilerinde internet bağımlılık düzeyi
ve internet bağımlılığı ile ilişkili faktörleri
araştırmak amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, kesitsel
bir çalışma olup Tıp Fakültesi dönem I-III
öğrencileri araştırma kapsamına alınmıştır.
Çalışmaya 407 öğrenci (%80.1) katılmıştır.
Sosyo-demografik bilgiler, internet kullanım
durumlarına yönelik 42 soru ve Young’ın
“İnternet Bağımlılığı Ölçeğinin” Türkçe
çevirisi sorularını içeren anket kullanılmıştır.
Öğrencilerin internet bağımlılık durumları
Likert Ölçeği ile saptanmıştır. Etik izin
alındıktan sonra 1Nisan- 31 Mayıs 2018
tarihleri arasında gönüllü öğrencilere sınıf
ortamında anket uygulanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılanların %99,5’i
internet kullanmaktaydı. Young İnternet
Bağımlılık Testi puan ortalaması 29,92 ±16,33
olarak bulundu. Öğrencilerin %19,4 ü (79
kişi) muhtemel internet bağımlısı, %3’ü (12
kişi) ise internet bağımlısı olarak bulundu.
İnternet bağımlısı olarak saptanan öğrencilerle,
diğer öğrenciler arasında; internette günde
iki saatten fazla zaman geçirilmesi, bilgi
aranması, ders-eğitim-araştırma yapılması,
haber okunması, görüntülü konuşma yapılması
ve internet kullanımına bağlı uykusuzluk
şikâyetlerinin olması açısından anlamlı fark
bulundu (p<0,05). İnternete bağlanma yeri
olarak, evde wireless veya cep telefonundan
internete bağlanma açısından anlamlı fark
bulunmamışken (p>0.05); kütüphane, üniversite
ağı, kahve-restoran gibi yerlerden internete
bağlanma, bağımlı ve muhtemel bağımlı
öğrencilerde diğer öğrencilere göre anlamlı
olarak daha yüksek bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç: Tıp Fakültesi öğrencileri arasında
internet bağımlılığı düşük bulundu. Öğrenciler
arasında internet bağımlılığının engellenmesi
için risk faktörleri ve tedbirler konusunda yeni
çalışmaların yapılmasına ihtiyaç vardır
Aim: Internet addiction is a growing disease and has increased especially among adolescents and young adults. In this study, it was aimed to investigate internet addiction of 1.-3. grade Medical Faculty students and related factors.
Materials and Methods: 1.-3. grade Medical Faculty students were included in this cross-sectional study, 407 students (80.1%) participated. A questionnaire including 42 questions about internet usage and Young’s Internet Addiction Scale was used to collect socio-demographic data. The internet addiction of the students was determined by the Likert Scale. After obtaining the ethics permission, the questionnaire was applied between April 1 - May 31, 2018.
Results: 99.5% of the participants were using internet. Young Internet Addiction Test mean score was found to be 29.92±16.33. 19.4% of the students (79 people) were possible addicts and 3%(12 people) were addicts. Between addicted students and others there was a significant difference according to use of internet for; more than two hours a day, searching information, lesson-training-research, news reading, video conversation and having complaints of sleeplessness because of internet usage. In terms of ways which students use to connect to the internet, there was no significant difference between wireless and mobile phone at home however, connections from library, university, cafe-restaurant networks were found to be significantly higher in addicted and probable addicted students than others.
Conclusion: The internet addiction among the Medical Faculty students was found to be low. New studies on risk factors and measures are needed to prevent internet addiction among students.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Submission Date | January 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |