Amaç: Çalışmamız öğrencilerimizin fakülteyi seçme nedenlerini araştırmak, akreditasyonla ilgili düşüncelerini belirlemek ve akademik başarı düzeylerini saptamak amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın evrenini, 2016–2017 eğitim öğretim yılında birinci sınıfta okumakta olan 234 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmaya toplamda 172 öğrenci katılmıştır. Veriler gönüllülük esaslı olarak anket yöntemiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programından yararlanılmış, tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra kikare ve t-testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya toplam 172 (%73,5) öğrenci katılmış olup; katılımcıların %49,4’ü erkek, %50,6’sı kadındır. Grubun yaş ortalaması 19,3±1,3’tür. Öğrencilerin mezun oldukları okullara bakıldığında ilk üç sırada %45,0 ile Anadolu Lisesi, %35,1 ile Fen Lisesi ve %8,8 ile özel lise yer almaktadır. Öğrencilerin %92,4’ü ilk tercih olarak tıp fakültesini seçerken, %90,0’ı isteyerek tercih yapmıştır. İlk tercih nedenleri olarak %85,3 “Gelecekte toplumumuza yararlı bir insan olmak istediğim için”, %75,7 “Manevi haz vereceğini düşündüğüm için” ve %65,1 “İnsanları sevmem ve onlara yardım etmek istediğim için” seçenekleri işaretlenmiştir. Öğrencilerin %16,3’ü fakülteye başladıktan sonra pişman olmuş, %15,8’i tekrar seçme şansı verilse tıp fakültesini seçmeyeceklerini ifade etmiştir. Cinsiyet açısından pişmanlık yaşayanlar arasında fark yokken, tekrar seçmeyecekler arasında erkekler istatistiksel olarak anlamlı seviyede çoğunlukta saptanmıştır (p=0.008). Öğrencilere tıp fakültesi dışında ikinci tercihleri sorulduğunda %45,0’ı diş hekimliği, %25,0’ı mühendislik, %23,8’i diğer, %3,1’i öğretmenlik ve %2,5’i eczacılık olarak ifade etmiştir. Öğrencilerin %59,6'sı akreditasyonun ne olduğunu bildiğini, %63,5'i tıp fakültelerinin akredite olup olmadığına baktığını, %60,5'i fakültemizin akreditasyonunu kontrol ettiğini ve %47'si fakültemizi tercih ettiğinde akredite olmasının önemli olduğunu belirtmiştir. Akademik başarıları göz önüne alındığında, isteyerek gelen öğrencilerin ders kurulu ortalamasının istemeyerek gelenlerden istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur (p=0.027).
Sonuç: Tıp fakültesine isteyerek gelen öğrencilerin, mesleki bilgi ve tecrübelerini artırmak için daha fazla emek sarf ettiği gözlenmektedir.
Objective: This study was carried out to investigate the reasons of our students to choose the faculty, to find out their thoughts on accreditation and to determine their academic success levels.
Method: The universe of this research, which was designed in a descriptive type, consisted of 234 students studying in the first year between 2016 and 2017 academic period. A total of 172 students participated in the study. The data were collected on a voluntary basis by questionnaire method. Data were uploaded to the SPSS 22.00 program, as well as descriptive statistics, chi-square and t-tests were used.
Findings: A total of 172 (73.5%) students participate in the study; 49.4% of the participants are male and 50.6% are female. The mean age of the group is 19.3 ± 1.3. Considering the schools where students graduated, the top three are Anatolian High School with 45.0%, Science High School with 35.1% and private high school with 8.8%. When the students were asked about their second preferences outside of the medical school, 45.0% stated that it was dentistry, 25.0% were engineering, 23.8% were other, 3.1% were teaching and 2.5% were pharmacy. Faculty of medicine was chosen as the first choice by 92.4% of the students and 90% made their choices by willingness. As the first-choice reasons, 85.3% are marked as “I want to be a useful person for our society in the future”, 75.7% “I think it will bring spiritual pleasure” and 65.1% “because of loving people and want to help them”. Among students, 16.3% of them regretted after starting to the faculty and 15.8% of the students stated that they would not choose the medical faculty if they were given the chance to choose again. While there was no difference in terms of gender among those who regretted, among those who would not choose again, men were found to be statistically significant (p= 0.008). 59.6% of the students stated that they know what accreditation is, 63.5% remarked they looked at whether the faculties of medicine were accredited or not, 60.5% checked accreditation of our faculty, and 47% indicated that it was important to be accredited when preferred our faculty. Considering their academic achievements, it was found that the academic grade point average of the students who came willingly was statistically significantly higher than those who did not volunteer (p=0.027).
Conclusion: It is observed that students who willingly come to the medical faculty put more effort to increase their professional knowledge and experience.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | June 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |