Bu çalışma, 1999-2000 öğretim yılında I. Dönemde, İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Anabilim Dalı tarafından ilk kez “İnteraktif Eğitim Yöntemleri” kullanılarak işlenen Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersinde yaşanılan deneyimler ve öğrencilerin (n=55) bu konudaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapıldı. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının ders hakkındaki görüşleri dönem sonunda sözlü ve yazılı olarak alındı. Dersin uzun erimli yararları ise, öğrencilerin dersi aldıkları dönemi izleyen 3 sömestr sonunda (mezun olmadan önce) bu derste öğrendikleri bilgi ve uygulamaları günlük yaşamlarında ve diğer hemşirelik derslerinde kullanma durumlarına ilişkin görüşleri alınarak gerçekleştirildi. Kuramsal dersler interaktif eğitim yöntemleri kullanılarak yapıldı. Klinik uygulamada ise, koçluk modeli, beceri listeleri ve demonstrasyon yöntemleri kullanıldı. Dönem sonunda yapılan değerlendirmede, öğrencilerin tümü kuramsal derslere öğrencilerin aktif katılımının sağlandığını, konuların uygun ve yeterli olduğunu, öğretim– öğrenim etkinliklerinin eğlenceli ve öğretici olduğunu, ölçme–değerlendirme araçlarının uygun hazırlandığını ifade ettiler. Klinik uygulamaya ilişkin olarak, edinilmesi istenen becerilerin çoğunluğunu yapabildiklerini bildirdiler. Ayrıca eğiticilerin uygulamalar sırasında olumlu geri bildirimlerle destekleyici, rehber, danışman ve yönlendirici olduklarını ifade ettiler. Öğretim elemanları tarafından bu uygulamanın, etkin ve başarılı olması nedeniyle daha sonraki yıllarda da sürdürülmesi uygun görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2002 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 7 Issue: 7 |