Fakültemizde 2000-2001 ders yılında tıp fakültesi 1. sınıf öğrencilerine ilkyardım ve temel yaşam desteği eğitim programı başlatılmıştır. Bu çalışmanın amacı programın yararını ve sonuçlarını değerlendirmektir. On iki saatlik (7 saat teorik ve 5 saat pratik) temel yaşam desteği ve ilk yardım konularını içeren bu eğitim programı iki akademik yıl süresince toplam 666 birinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Her bir akademik yıldaki öğrenciler 10 gruba ayrılmış ve teorik eğitim aynı eğitmen tarafından yapılmıştır. Bu gruplardaki öğrenciler daha sonra 10 öğrencilik daha küçük gruplara ayrılmış ve her bir grup için bir eğitmen ve manken sağlanmıştır. Eğitim programlarında Avrupa Resüsitasyon Komitesi (European Resuscitation Council)’ nin 2000 yılı rehberi temel alınmıştır. Eğitim boyunca öğrencilere anlatılan derslerin yazılı notları dağıtılmıştır. Derslerin öncesinde ve program tamamlandıktan 1 ay sonra çoktan seçmeli ölçme değerlendirme testleri uygulanmıştır. Pratik değerlendirmelerde yazıcılı ve değerlendiren bir manken kullanılmıştır. Eğitim programı sonrasındaki test sonuçları program öncesine göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur(p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2003 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 11 Issue: 11 |