Gerekçe: Geleneksel sözlü sınavların çoktan seçmeli sınavlara göre daha düşük geçerlilik ve güvenilirliğe sahip olduğu bilinmektedir. Yapılandırılmış sözlü sınavlarda ise öğrencilerin, çoktan seçmeli sınavlardan aldıkları puanlara yakın puanlar almaları beklenir. Çalışmanın amacı bu hipotezin doğruluğunu araştırmaktır. Yöntem: 2001-2002 eğitim yılında Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı'nın ilk iki staj döneminde sınava giren 34 öğrencinin geleneksel sözlü ve yazılı notları arasındaki ilişki ile 2002-2003 eğitim yılında aynı anabilim dalının ilk iki staj döneminde sınava giren 31 öğrencinin yapılandırılmış sözlü ve yazılı notları arasındaki ilişki karşılaştırılırken ayrıca, değerlendiricilerin yapılandırılmış sözlülerde aynı öğrenciye verdikleri puanlar arasındaki ilişki araştırıldı. Yapılandırılmış sözlü sınavlarda ve yazılı sınavlarda benzer alanlar (bilgi, analiz, sentez) soruldu. Bulgular: Geleneksel sözlü ile çoktan seçmeli sınavdan alınan puanlar arasında %37,6’lık bir ilişki saptanırken (p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2003 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 11 Issue: 11 |