Tıp eğitiminde iletişim becerileri derslerinin, klinik öncesi yıllarda başlaması ve klinik yıllar içinde devam etmesi; uygun öğrenme ve değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılandırılması ilkeleri doğrultusunda İletişim Becerileri Eğitimi, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde (MÜTF) 1999-2000 eğitim öğretim yılından bu yana uygulanmaktadır. Birinci sınıfta uygulanmaya başlanan bu eğitim, öğrencilerin iletişimin temel birleşenlerini bilişsel düzeyde kavramaları, beceri ve tutum kazanmaları yoluyla hasta-hekim iletişiminin esaslarını öğrenmelerini, grup içi iletişim ve grup dinamikleri deneyimleri yaşamalarını ve aktarım becerileri kazanmalarını hedeflemektedir. Eğitimin ölçme-değerlendirmesi, bireysel performans, grup temelli değerlendirme ve grup içi bireysel performans değerlendirmeleri yoluyla yapılmaktadır. Programın sonunda öğrencilerin % 47.6’sı kendisini iletişim becerileri konusunda yeterli ve gelişmiş, % 31.1’i ise orta derecede yeterli olarak değerlendirmiştir. Öğrenci başarı puanının saptanmasında kullanılan farklı ölçme-değerlendirme yöntemleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde korelasyon bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2004 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 14 Issue: 14 |