BibTex RIS Cite

-

Year 2004, Volume: 14 Issue: 14, - , 01.06.2004

Abstract

İletişim Becerileri Eğitimi: İçerik ve Değerlendirme

Year 2004, Volume: 14 Issue: 14, - , 01.06.2004

Abstract

Tıp eğitiminde iletişim becerileri derslerinin, klinik öncesi yıllarda başlaması ve klinik yıllar içinde devam etmesi; uygun öğrenme ve değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılandırılması ilkeleri doğrultusunda İletişim Becerileri Eğitimi, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde (MÜTF) 1999-2000 eğitim öğretim yılından bu yana uygulanmaktadır. Birinci sınıfta uygulanmaya başlanan bu eğitim, öğrencilerin iletişimin temel birleşenlerini bilişsel düzeyde kavramaları, beceri ve tutum kazanmaları yoluyla hasta-hekim iletişiminin esaslarını öğrenmelerini, grup içi iletişim ve grup dinamikleri deneyimleri yaşamalarını ve aktarım becerileri kazanmalarını hedeflemektedir. Eğitimin ölçme-değerlendirmesi, bireysel performans, grup temelli değerlendirme ve grup içi bireysel performans değerlendirmeleri yoluyla yapılmaktadır. Programın sonunda öğrencilerin % 47.6’sı kendisini iletişim becerileri konusunda yeterli ve gelişmiş, % 31.1’i ise orta derecede yeterli olarak değerlendirmiştir. Öğrenci başarı puanının saptanmasında kullanılan farklı ölçme-değerlendirme yöntemleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde korelasyon bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Article
Authors

Özlem Sarıkaya This is me

Arzu Uzuner This is me

Mehmet Ali Gülpınar This is me

Devrim Keklik This is me

Sibel Kalaça This is me

Publication Date June 1, 2004
Submission Date September 5, 2015
Published in Issue Year 2004 Volume: 14 Issue: 14

Cite

Vancouver Sarıkaya Ö, Uzuner A, Gülpınar MA, Keklik D, Kalaça S. İletişim Becerileri Eğitimi: İçerik ve Değerlendirme. TED. 2004;14(14).