Başkent University Faculty of Medicine started its undergraduate program (medical doctor program) in 1998-1999 term. The students enrolled in 1998 graduated at the end of 2003- 2004 term. In this study, the school performance of the Phase I students enrolled at the school between 1998-2003 have been compared to each other in terms of Committee’s Grades and Grade Point Average’s. At the same time, the correlation of their performance with their Student Selection Examination grades, the rank of our school in their preference list in the exam, and High-School Grade- Point Averages was made. It was found that Student Selection Examination grades and High-School Grade- Point Averages were relevant factors in the student success, whereas the rank of our medical school in their preference list was not. The conclusions reached from this study and six years of experience led to improvements in the program.
Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi 1998-1999 eğitim-öğretim yılında mezuniyet öncesi eğitime (tıp doktorluğu eğitimi) başlamıştır. 1998 yılında Tıp Fakültesine giren ilk öğrenciler, 2003- 2004 eğitim-öğretim yılı sonunda mezun olmuşlardır. Bu çalışmada 1998-2003 girişli öğrencilerin Dönem I başarı durumları hem kendi içlerinde kurul notları hem de dönem notları yönünden birbirleri ile karşılaştırılmış, başarı durumunun Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) puanları, Fakültemizi tercih sıraları ve Orta Öğretim Mezuniyet Puanları (OÖMP) ile ilişkileri incelenmiştir. Sonuçta OÖMP ile ÖSS Puanlarının öğrenci başarısına etki eden faktörler olduğu, tercih sırasının ise öğrenci başarısına yansımadığı görülmüştür. Bütün bu sonuçların doğrultusunda, söz konusu altı yıllık deneyim sonucunda eğitim- öğretim programında gerekli iyileştirmeler yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2005 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 18 Issue: 18 |