Background: The effective communication skills is an important part of becoming a good physician. Methods: The first year students of Akdeniz University School of Medicine who participate in Problem Based Learning (PBL) module, were asked to fill a questionnaire about PBL which involve learning goals of communication, ethics and primary health care. Results: The students indicated that the PBL module contributed to having on opinion about primary health care structure and services at a rate of 66.4% and 54.4% respectively. PBL module was found useful by 67.0% of the students on understanding of duties of primary health care workers whereas only %15.0 found PBL helping realize the facts of suburban area. PBL module was helpful to see the importance and working settings of primary health care according to 79.1% and 70.8% the stıdents respectively. Patient- physician relationship was thought to be taught well with PBL module by 73.7% of the participants. Conclusion: The result showed that students have positive thoughts about PBL mdule.
Giriş: Etkili iletişim becerisi doktorluğun önemli bir parçasıdır. Yöntem: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinden Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) modülünün iletişim, etik ve sağlık ocağının öğrenilmesine yönelik amaçları içeren soruların bulunduğu anket formunun doldurulması istenmiştir. Bulgular: Öğrenciler tarafından modülün sağlık ocağını tanımaya katkısı %66.4, sağlık hizmetini tanımaya %54.4, sağlık ocağı personelini tanımaya %67.0, gecekondu bölgesini tanımaya %15.0, sağlık ocağının öneminin kavranmasına %79.1, sağlık ocağının çalışma koşullarının tanınmasına %70.8 ve hasta hekim ilişkisinin öneminin kavranmasına %73.7 oranında katkıda bulunduğu belirtilmiştir. Sonuç: Sonuçlar öğrencilerin PDÖ modülünden memnun kaldıklarını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2006 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 22 Issue: 22 |