Aim: Aim of the current study is to reveal the learning styles of students at 3 medial schools applying different curricula in Turkey and the difference between their learning styles in terms of these curricula. Material Method: All of the Year I and Year II students at 3 medical schools applying different curricula; Hybrid, Integrated and Problem Based Learning (PBL) were chosen (n=1027). To reveal the students’ learning styles, Kolb’s Learning Styles Inventory and another questionnaire seeking demographic characteristics were used in September 2008. Results: According to the questionnaire related to demographic characteristics, no difference between the students at different schools was found. Learning Styles Inventory was filled out by 93.3% of all students. Most of them were assimilators (54.5%) and divergers (33.1%). We found that there was a significant difference between learning styles of Year I students learning in different curricula particularly in Hybrid curriculum (p
Amaç: Müfredatlarında farklı eğitim programlarını uygulayan üç tıp fakültesi örneğinde öğrencilerin öğrenme stillerini ve eğitim programlarına göre öğrenme stilleri arasında bir fark olup olmadığını belirlemektir. Yöntem: Hibrid, Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) ve Entegre eğitim programlarını uygulayan üç tıp fakültesinde öğrenim gören Dönem I ve II öğrencilerinin tümü araştırma grubu olarak seçilmiştir (n=1027). Öğrencilerin öğrenme stillerini belirmek amacıyla Eylül 2008 tarihinde tüm araştırma grubuna Kolb öğrenme stilleri ölçeği ve demografik özelliklerini belirlemeye yönelik bir anket formu uygulanmıştır. Bulgular: Araştırma grubunun demografik verileri incelendiğinde üç fakültenin öğrencileri arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Ayrıca araştırma grubunun % 93.3’ü öğrenme stilleri ölçeğini doldurduğu ve büyük çoğunluğunun özümseyen ve ayrıştıran grupta olduğu (sırasıyla: % 54.5, % 33.1), farklı eğitim programına devam eden öğrencilerin öğrenme stilleri arasında anlamlı fark olduğu, Hibrid eğitim programındaki öğrencilerin öğrenme stili dağılımının diğer eğitim programlarından farklı olduğu saptanmıştır (p
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 32 Issue: 32 |