In this article, a proposal was introduced for residency education programme, based on current approaches and principles. The proposal was designed as a “residency education programme framework” with following headings: (1) Educational Approach, (2) Educational/ Training Content, Experiences and Methods, (3) Assessment Program, (4) Educational/ Training Process, (5) Educational/ Training and Clinical Setting, (6) Evaluation and Improvement of Training Programme and Training Process, (7) Educational Materials and Resources
Postgraduate medical education curriculum design instuction at clinical setting residency training
Bu yazıda, uzmanlık eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımlar ve temel ilkeler ele alınarak, bu ilkeler doğrultusunda “uzmanlık eğitimi çerçeve programı” için bir öneri sunulmuştur. Uzmanlık Eğitimi Çerçeve Programı, bir uzmanlık derneğinin ülkedeki ilgili tüm eğitim kurumlarındaki uzmanlık eğitimi için veya bir eğitim kurumunun bünyesindeki tüm uzmanlık eğitimleri için hazırladığı ana program olarak tanımlanmıştır. Öneri, ana ve alt baslıkları ile bir uzmanlık çerçeve eğitim programı kitabının olası formatı düşünülerek yazılmış ve 7 başlıktan oluşmuştur: (1) Eğitim Yaklaşımı, (2) Eğitim /çeriği, Öğrenim Deneyimleri ve Yöntemleri (3) Ölçme-Değerlendirme Sistemi, (4) Eğitim Süreci, (5) Eğitim ve Hizmet Ortamı, (6) Eğitim Programının ve Eğitim Sürecinin Değerlendirilmesi ve İyileştirilmesi, (7) Öğrenim Materyalleri ve Kaynaklar.
Mezuniyet sonrası tıp eğitimi program geliştirme klinik ortamlarda öğrenim uzmanlık eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 30 Issue: 30 |