This year, the centenary year of the report prepared by Abraham Flexner. This report is a milestone for medical education. The report often is used as a resource on many issues by medical educators. However, historical significance and impact of the report in planning for future training programs not well understood. In fact, from time to time it is expressed negative views about the report. The aim of the paper is provide the better understanding of the report by medical educators in our country.
Bu yıl Abraham Flexner tarafından hazırlanan ve tıp eğitimi için bir dönüm noktası olan Flexner Raporunun 100. yılı. Rapor tıp eğitimciler tarafından sıklıkla pek çok konuda kaynak olarak kullanılıyor. Ancak Flexner Raporu’nun tarihsel önemi ve gelecekteki eğitim programlarını planlamadaki etkisi yeterince anlaşılamamıştır. Hatta zaman zaman hakkında olumsuz görüşler ifade edilmektedir. Bu yazının amacı; Flexner Raporu’nun ülkemizdeki Tıp Eğitimcileri tarafından daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 30 Issue: 30 |