Team-based learning is a learner-centered instructional strategy led by an expert instructor and applied in large learner groups composed of teams including 5-7 individuals in each. The method requires some out-of-class and in-class activities and special team assignments for students to learn at individual and team level. In pure team-based learning, there are three phases: preparation, readiness assurance and application-oriented activities. Peer assessment is used to ensure desired group dynamics. This article presents detailed information on team-based learning phases, results of a literature search on team-based learning use in medical and health sciences education, the factors effective on team-based learning use, comparison of team-based learning with other methods, advantages of team-based learning and difficulties experienced in application of the method.
Takım çalışmasına dayalı öğrenme 5-7 kişilik öğrenci takımlarından oluşan kalabalık bir grupta, konunun uzmanı tek bir eğiticinin yönetiminde uygulanan öğrenci merkezli bir eğitim stratejisidir. Yöntem olarak bireysel ve takım düzeyinde öğrenmenin gerçekleşmesi için sınıf içi ve dışı faaliyetlerin ve uygulamaya yönelik özel görevlerin bireyler ve takımlar tarafından yerine getirilmesini gerektirir. Klasik takım çalışmasına dayalı öğrenme yönteminde sınıf öncesi hazırlanma, sınıfta hazır bulunuşluğun gösterilmesi ve sınıf içi uygulama olmak üzere 3 aşama yer almaktadır. Takım dinamiklerinin olumlu işleyişi açısından akran değerlendirmesine başvurulur. Bu makalede ayrıntılı olarak takım çalışmasına dayalı öğrenme aşamalarından, takım çalışmasına dayalı öğrenmenin tıp ve sağlık bilimleri eğitiminde kullanımına yönelik yapılan literatür taramasının sonuçlarından, takım çalışmasına dayalı öğrenme kullanımını etkileyen faktörlerden, takım çalışmasına dayalı öğrenmenin diğer yöntemlerle olan benzerlik ve farklılıklarından, yöntemin avantajları ve uygulamada rastlanan güçlüklerden bahsedilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2012 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 33 Issue: 33 |