Many different teaching methods are used in medical education. For that reason alone, “the medical teacher is more than a lecturer”. Teaching style in this regard is a tool for teachers and can facilitate them to recognize their strengths and weaknesses. Teaching style is defined as "attitudes and behavior that remains the same even though the subject being taught changes”. Based on the dominant role of the teacher in the teaching process, Grasha categorizes five dominant teaching styles (expert, formal authority, personal model, facilitator, and delegator). He then emphasizes that each teacher will have more than one style and defines four main groups, consisting of a combination of these styles. The current review provides details on the use of the Grasha’s Teaching Style Inventory.
Tıp eğitiminde çok sayıda öğretim yöntemi kullanılır. Sadece bu nedenle bile “bir tıp eğiticisi iyi bir ders anlatıcıdan fazlasıdır”. Öğretim stili eğiticilerin bu konudaki kendi yaklaşımlarını keşfetmeleri, güçlü ve zayıf yönlerini tanımaları için yararlanabilecekleri bir araçtır. Öğretim stili “öğretilen konu değişse bile aynı kalan tavır ve davranışlar” olarak tanımlanır. Grasha, eğiticinin öğretim sürecindeki rolünü temel alarak baskın öğretim stillerini beşe ayırır (uzman, otoriter, kişisel model, kolaylaştırıcı ve temsilci). Ardından her eğitimcinin birden fazla stili olacağını vurgular ve bu stillerin bileşiminden oluşan dört temel grup tanımlar. Mevcut derlemede, Grasha Öğretim Stili Ölçeği’nin kullanımına dair detaylara yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2013 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 37 Issue: 37 |