Amaç: Bu çalışma, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem 6 öğrencilerinin kullandıkları stresle başa çıkma yöntemleri ve bu yöntemler ile ilişkili faktörleri incelemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Eylül-Ekim 2015’de yapılan kesitsel tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evreni Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi 2015-2016 öğretim yılı içerisinde okuyan 226 dönem 6 öğrencisidir. 181 öğrenci (%80,1) çalışma kapsamına alınmıştır. “Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği” ve sosyodemografik soruları içeren anket ile veriler toplanmıştır. Veriler, SPSS 11,5 paket programı ile değerlendirilmiştir. Tüm katılımcıların puanlarının ortalaması ve standart sapması hesaplanmıştır. Gruplar arası farklılıkların tespitinde t-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir.
Bulgular: Katılımcıların en fazla “Sosyal Destek Arama”, en az “Boyun Eğici Yaklaşım” yöntemini kullandığı saptanmıştır. Kadınların ve tıp fakültesini isteyerek tercih edenlerin “probleme yönelik/aktif” tarzı, ailesinden ayrı yaşayanların ve tıp fakültesini kendisi isteyerek değil de yönlendirme sonucunda tercih edenlerin “duygulara yönelik/pasif” tarzı daha çok kullandıkları (p<0,05) görülmüştür.
Sonuç: Öğrencilere eğitimleri sürecinde stresle başa çıkma tarzlarını olumlu yönde geliştirebilecekleri yöntemler anlatılmalı ve risk altındaki gruplara yönelik koruyucu yöntemler geliştirilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2016 |
Submission Date | November 19, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 44 |