Ülkemizde tıp eğitiminin sorunları bugüne kadar birçok farklı ortamda tartışılmış ve çeşitli çözüm önerileri dile getirilmiştir. Tıp eğitimi pahalı ve ciddi bir eğitimdir. Bir hoca, bir sınıf ve bir tahta dönemi çok geride kalmıştır. Bugün tıp fakültesi eğitimi denildiğinde en modern eğitim altyapısıyla, güncel sağlık hizmeti imkanlarıyla, eğitim için yeterli hasta sayı ve çeşitliliği ile ve tabi en önemlisi alanlarında uzman eğiticilerle bir bütün olan eğitim ortamları ve alt yapısı akla gelmektedir. Prof.Dr.Recep Öztürk’ün belirttiği gibi daha önceki tıp eğitimi kongre ve sempozyumlarında ortaya atılan “Tıp eğitimi nasıl hekim yetiştirmeli?” sorusu “iyi bir kök hücre şeklinde ve her tarafa yönelebilecek kabiliyette olmalı” şeklinde cevabını bulmuştur. Hekim eğitiminde kaliteden asla ödün verilmemelidir. Bu alanda bazı ilerlemeler sağlansa da henüz tıp eğitiminin önemli belli başlı sorunları konusunda kayda değer bir ilerleme de kat edilebilmiş değildir.
Journal Section | Review |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 11, 2016 |
Submission Date | May 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 15 Issue: 45 |