BibTex RIS Cite

EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PROJE DENEYİMLERİ: ARAŞTIRMA EĞİTİM PROGRAMI

Year 2016, Volume: 15 Issue: 46, 0 - 0, 05.09.2016

Abstract

Amaç: Tıp eğitiminde, öğrencilerin meslek yaşamlarında karşılaşacakları problemleri çözebilmeleri, bilgiye ulaşabilmeleri için gerekli bilimsel tutum ve becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. Bilimsel araştırma yürütmek, bu amacın gerçekleşmesine önemli katkı sağlamaktadır. Tıp öğrencilerinin bilimsel araştırma yürütme konusunda hevesli oldukları pek çok çalışmada vurgulanmakta, bilimsel çalışma yürütmek için yeterli bilgi birikimleri olmadığı için bu konuda desteklenmeye gereksinimleri olduğu bildirilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen Araştırma Eğitim Programı’nın (AEP) 5 senelik serüvenini paylaşmaktır.

Yöntem: AEP, gönüllü tıp öğrencilerinin, bilimsel düşünce, tutum, davranış ve bilgilerini pekiştirmek ve kendilerine araştırma becerileri kazandırmak üzere, lisans eğitimlerine ek ve paralel olarak uygulanan bir eğitim programıdır. 2009 yılında kurulan AEP komisyonunun oluşturduğu dinamik programa ilk kez 2011-2012 öğretim yılında öğrenci almıştır. Öğrencilerden alınan geri bildirimlerle AEP programı her yıl geliştirilmiş, AEP çalışma esasları, danışman kılavuzu, tanıtım kitapçığı hazırlanmıştır.

Her eğitim yılının sonunda 1. sınıf öğrencilerine duyuru yapılarak başvuruları alınmaktadır. Çok sayıda başvuru arasından değerlendirme kriterleri göz önüne alınarak 16 öğrenci programa kabul edilmektedir. İkinci ve üçüncü sınıf öğrencileri özel çalışma modülleri için ayrılmış olan dönemlerde programın didaktik bölümüne devam etmektedirler. Daha sonra proje yürütme aşamasına geçerek okuldan mezun olana kadar bir öğretim üyesi danışmanlığında projesini tamamlamaktadır.

Bulgular: Beş yıl içinde AEP komisyonu fakülte ve öğrencilere programı tanıtmak, programın gelişmesini sağlamak üzere farklı aktiviteler yürütmüştür. Programın ilk mezunları olan 12 öğrenci, projelerini tamamlayarak 2014-2015 eğitim dönemindeki mezuniyet töreninde sertifikalarını almıştır. Halen tüm sınıflarda toplam 61 AEP öğrencisi program içinde çalışmalarını sürdürmektedir. Her yıl düzenlenen AEP proje şenliği organizasyonu, proje sunumları, kongrelere katılım, sosyal faaliyetlerle öğrencilerin ve öğretim üyelerinin motivasyonu sağlanmaktadır.

Sonuç: Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi özgün eğitim modeli olan AEP deneyimi dinamik bir süreç olarak sürdürülmekte ve öğrencileri bilimsel araştırma yürütme konusunda başarıyla bilgilendirmektedir.

References

  • Bökeoğlu OÇ, Yılmaz K. Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygılari Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 2005; 11(1):47-67.
  • Al Kuwaiti A, Subbarayalu A V. Health science students’ perception about research training programs offered in Saudi universities.Quality Assurance in Education, 2015; 23(2):196-210.
  • Pruskil S, Burgwinkel P, Georg W, Keil T, Kiessling C. Medical students’ attitudes towards science and involvement in research activities: a comparative study with students from a reformed and a traditional curriculum. Med teach. 2009; 31(6):e254-e259.
  • Hren D, Lukić IK., Marušić A., Vodopivec I, Vujaklija A, Hrabak, M, Marušić M. Teaching research methodology in medical schools: students' attitudes towards and knowledge about science. Medical education, 2004; 38(1):81-86.
  • Rosenblatt R A, Desnick L, Corrigan C, Keerbs A. (). The evolution of a required research program for medical students at the University of Washington School of Medicine. Academic Medicine, 2006; 81(10):877-881.
  • Houlden RL, Raja JB, Collier CP, Clark AF, Waugh J M. Medical students’ perceptions of an undergraduate research elective. Med teach. 2004; 26(7):659-661.
  • Chamberlain, RS, Klaassen Z, Meadows MC, Weitzman S, Loukas M. St George's University's Medical Student Research Institute: a novel, virtual programme for medical research collaboration. West Indian Med J. 2014; 63(1):81.
  • Knight SE, Van Wyk JM, Mahomed S. Teaching research: a programme to develop research capacity in undergraduate medical students at the University of KwaZulu-Natal, South Africa. BMC Med Educ. 20161; 6(1):1.
  • Unnikrishnan B, Kanchan T, Holla R, Kumar N, Rekha T, Mithra P, Reshmi B. Medical Students’ Research–Facilitators and Barriers. JCDR 2014; 8(12): XC01.
  • Murdoch-Eaton D, Drewery S, Elton S, Emmerson C, Marshall M, Smith JA, Whittle S. What do medical students understand by research and research skills? Identifying research opportunities within undergraduate projects. Med teach. 2010; 32(3): e152-e160.
  • Nazha B, Salloum RH, Fahed AC, Nabulsi M. Students’ Perceptions of Peer-Organized Extra-Curricular Research Course during Medical School: A Qualitative Study. PloS one, 2015; 10(3): e0119375.
  • Zier K, Stagnaro-Green A. A multifaceted program to encourage medical students' research. Academic Medicine, 2001; 76(7): 743-747.
  • Stacpoole PW, Fisher WR, Flotte TR, Geiser EA, Theriaque DW, Hutson AD. Teaching Hypothesis‐oriented Thinking to Medical Students: The University of Florida's Clinical Investigation Program. Academic Medicine 2001; 76(3): 287-292.
  • Unnikrishnan B, Kanchan T, Holla R, Kumar N, Rekha T, Mithra P, Reshmi B. Medical Students’ Research–Facilitators and Barriers. JCDR 2014; 8(12): XC01.
  • Fowler SB. Teaching Research: Strategies for a Successful Learning Equation. Clinical Nurse Specialist 2014; 28(4): 205-208.
  • Diez C, Arkenau C, Meyer-Wentrup F. The German medical dissertation—Time to change? Academic Medicine 2000; 75(8): 861-863.
  • Al Kuwaiti A, Subbarayalu AV. Health science students’ perception about research training programs offered in Saudi Universities. Quality Assurance in Education, 2015; 23(2):196-210.
  • Rosenblatt RA, Desnick L, Corrigan C, Keerbs A. The evolution of a required research program for medical students at the University of Washington School of Medicine. Academic Medicine 2006; 81(10): 877-881.
  • Imafuku R, Saiki T, Kawakami C, Suzuki Y. How do students' perceptions of research and approaches to learning change in undergraduate research? International journal of medical education, 2015; 6: 47.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 46, 0 - 0, 05.09.2016

Abstract

References

  • Bökeoğlu OÇ, Yılmaz K. Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları İle Araştırma Kaygılari Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 2005; 11(1):47-67.
  • Al Kuwaiti A, Subbarayalu A V. Health science students’ perception about research training programs offered in Saudi universities.Quality Assurance in Education, 2015; 23(2):196-210.
  • Pruskil S, Burgwinkel P, Georg W, Keil T, Kiessling C. Medical students’ attitudes towards science and involvement in research activities: a comparative study with students from a reformed and a traditional curriculum. Med teach. 2009; 31(6):e254-e259.
  • Hren D, Lukić IK., Marušić A., Vodopivec I, Vujaklija A, Hrabak, M, Marušić M. Teaching research methodology in medical schools: students' attitudes towards and knowledge about science. Medical education, 2004; 38(1):81-86.
  • Rosenblatt R A, Desnick L, Corrigan C, Keerbs A. (). The evolution of a required research program for medical students at the University of Washington School of Medicine. Academic Medicine, 2006; 81(10):877-881.
  • Houlden RL, Raja JB, Collier CP, Clark AF, Waugh J M. Medical students’ perceptions of an undergraduate research elective. Med teach. 2004; 26(7):659-661.
  • Chamberlain, RS, Klaassen Z, Meadows MC, Weitzman S, Loukas M. St George's University's Medical Student Research Institute: a novel, virtual programme for medical research collaboration. West Indian Med J. 2014; 63(1):81.
  • Knight SE, Van Wyk JM, Mahomed S. Teaching research: a programme to develop research capacity in undergraduate medical students at the University of KwaZulu-Natal, South Africa. BMC Med Educ. 20161; 6(1):1.
  • Unnikrishnan B, Kanchan T, Holla R, Kumar N, Rekha T, Mithra P, Reshmi B. Medical Students’ Research–Facilitators and Barriers. JCDR 2014; 8(12): XC01.
  • Murdoch-Eaton D, Drewery S, Elton S, Emmerson C, Marshall M, Smith JA, Whittle S. What do medical students understand by research and research skills? Identifying research opportunities within undergraduate projects. Med teach. 2010; 32(3): e152-e160.
  • Nazha B, Salloum RH, Fahed AC, Nabulsi M. Students’ Perceptions of Peer-Organized Extra-Curricular Research Course during Medical School: A Qualitative Study. PloS one, 2015; 10(3): e0119375.
  • Zier K, Stagnaro-Green A. A multifaceted program to encourage medical students' research. Academic Medicine, 2001; 76(7): 743-747.
  • Stacpoole PW, Fisher WR, Flotte TR, Geiser EA, Theriaque DW, Hutson AD. Teaching Hypothesis‐oriented Thinking to Medical Students: The University of Florida's Clinical Investigation Program. Academic Medicine 2001; 76(3): 287-292.
  • Unnikrishnan B, Kanchan T, Holla R, Kumar N, Rekha T, Mithra P, Reshmi B. Medical Students’ Research–Facilitators and Barriers. JCDR 2014; 8(12): XC01.
  • Fowler SB. Teaching Research: Strategies for a Successful Learning Equation. Clinical Nurse Specialist 2014; 28(4): 205-208.
  • Diez C, Arkenau C, Meyer-Wentrup F. The German medical dissertation—Time to change? Academic Medicine 2000; 75(8): 861-863.
  • Al Kuwaiti A, Subbarayalu AV. Health science students’ perception about research training programs offered in Saudi Universities. Quality Assurance in Education, 2015; 23(2):196-210.
  • Rosenblatt RA, Desnick L, Corrigan C, Keerbs A. The evolution of a required research program for medical students at the University of Washington School of Medicine. Academic Medicine 2006; 81(10): 877-881.
  • Imafuku R, Saiki T, Kawakami C, Suzuki Y. How do students' perceptions of research and approaches to learning change in undergraduate research? International journal of medical education, 2015; 6: 47.
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Program Introduction
Authors

Aliye Mandıracıoğlu

Ebru Sezer This is me

Hilal Batı

Özen Kaçmaz Başoğlu This is me

Publication Date September 5, 2016
Submission Date May 3, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 46

Cite

Vancouver Mandıracıoğlu A, Sezer E, Batı H, Kaçmaz Başoğlu Ö. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN PROJE DENEYİMLERİ: ARAŞTIRMA EĞİTİM PROGRAMI. TED. 2016;15(46).