Giriş: Metabiliş, bireyin kendi biliş sistemi,
yapısı, çalışması hakkındaki bilgisidir. Metabiliş yaşla birlikte ve uygun eğitim
ile gelişebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, müdahale grubunda uygulanan öğrenme
stratejilerinin metabiliş farkındalık ölçeğinde yarattığı değişimi izlemektir.
Bu yazı üç yıllık bir projenin ilk sonuçlarını içermektedir
Gereç ve yöntem: Çalışma
2014-2015 eğitim döneminde Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim gören
ikinci sınıf öğrencilerinin bir bölümüyle ile yürütülen müdahale
araştırmasıdır. Matabiliş farkındalığını arttıracak eğitim stratejileri
uygulanmıştır. Değişimin izlenmesi için Metabiliş farkındalık ölçeği ( MAI)
kullanılmıştır.
Bulgular: Müdahale grubunda kontrol grubuna göre ölçek
puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir artış gözlenmiştir. Başlangıçta
MAI puanı ve başarı puanları arasında bir korelasyon bulunmazken, Eğitim
verilen grupta MAI ve ortalama başarı arasında anlamlı ve bir ilişki
bulunmuştur. (p<0,05, r=,474)
Sonuç: Çalışmanın sonucunda, eğitime
katılan öğrencilerin, katılmayanlara göre MAI ölçeği puanlarının eğitim
öncesinden sonrasına göre, anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Submission Date | November 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 50 |