Giriş: Günümüz tıp eğitiminde öğrencilerin klinik öncesi olarak da adlandırılan ilk üç yılda uygulanan eğitim programının çıktılarına ulaşma düzeyleri ve bilgilerinin kalıcılığı, klinik uygulama yıllarına temel oluşturmasına ek olarak eğitimde yatay ve dikey entegrasyonun sağlanması açısından da önem taşımaktadır. Öğrencilerden alınan nitelikli geribildirimler ile değişen öğrenci profillerinin öğrenme beklenti ve yönelimlerinin öğrenilmesinin ve bunların karşılanmasını sağlayacak yöntemlerin eğitimde kullanılmasının gerekliliği ortaya konmaktadır.
Klinik öncesinde verilen tıbbi mikrobiyoloji bilgisi öğrencilerin klinikte her an hatırlamaya ihtiyaç duyduğu mikroorganizmaların çeşitleri, özellikleri ve laboratuvar tanı yöntemlerini içermektedir. Klinik eğitimde, karşılaşılan vakalarda bu bilgiler hatırlanabilmeli ve doğru olarak kullanılabilmelidir. Bilginin kalıcılığını sağlamak amacı ile eğitim programlarının güncellenmesi; farklı öğretme, ölçme ve değerlendirme metotlarının kullanılması gündeme gelmektedir.
Amaç: Bu makaledeki amaç, Acıbadem Üniversitesi Tıp Fakültesi (ACUTF) 2. Sınıf Mikrobiyoloji ders kurulundaki ölçme-değerlendirme süreçlerinde değişikliğe giderken öğrencilerden gelen sistematik ve yapılandırılmış geribildirimlerin önemini değerlendirmek ve bir programı şekillendirmedeki katkılarını tartışmaktır.
Gereç ve yöntem: Değişen öğrenci profilleri ve öğrenme yönelimleri dikkate alınarak geribildirimlere göre yapılan bir ölçme değerlendirme yöntem değişikliğinin öğrenme üzerine etkisi izlenmiş; laboratuvar uygulamaları sonrasında yapılan kısa sınavların taze bilgiyi ölçmede, teorik bilginin pekiştirilmesinde etkin olduğu gözlemlenmiştir.
Bulgular: Kısa sınav uygulaması, öğrencilerin öğrenim çıktılarının ne kadarını kazandıklarını ders kurulu sınavlarını beklemeden ölçmekte de kullanılabilmektedir. Böylece hedefin altında kalan başarı düzeylerinin arttırılmasına olanak sağlaması da kazanımlarından biridir.
Sonuç: Bu tarz uygulamalarda geribildirimlerin öğrencilerin görev aldığı tıp eğitimi komisyonlarınca toplanıp değerlendirilmesi öğrenci perspektifinin objektif olarak yansımasını sağlamaktadır. Öğrencilerin değerlendirme süreçlerine dahil edilerek; profesyonellik, iletişim becerileri ve takım çalışmasında etkin rol alma gibi özelliklerin geliştirilmesi de ikincil ve uzun vadeli kazanç sağlamakta, bireysel ve mesleki gelişimlerini desteklemektedir.
Fakültemiz Tıp Eğitimi Öğrenci Komisyonu’nunda görev alarak Program Değerlendirme Alt Kuruluna, Geribildirim Hazırlama Yöntemi’ne ve raporlama süreçlerine katkılarından dolayı Tolga Eroğlu, Arda Ahmet, Muhammed Tayfun Taşdemir, Kardelen Uzun, Beril Mat ve Dr. Barış Bengür’e; açık uçlu kısa sınav uygulamalarının hazırlanmasında görev alarak tıp eğitimimize katkılarından dolayı fakültemiz Mikrobiyoloji Anabilim Dalı öğretim görevlileri Dr. Nihan Ünübol, Dr. Sinem Öktem Okullu, Dr. Yeşim Beşli, Dr. Neval Yurttutan Uyar, Dr. Işın Akyar, Dr. Özgür Kurt ve Dr. Tanıl Kocagöz’e teşekkürlerimizi sunarız.
Background: In today’s medical education, student achievement of learning objectives of educational program applied in the first three years, also named as preclinical years, and its retention is essential to constitute fundamental knowledge for clinical training years additionally to the horizontal and vertical integration of education. It is demonstrated that, usage of qualified feedbacks from the students in order to learn and meet the expectations and propensities of the variable student profiles and implementing the methods to meet them into educational program is necessary.
Knowledge of medical microbiology given before the clinical years encompasses the types, features and laboratory diagnosis methods of microorganisms which should be always remembered by students. This knowledge should be remembered and applied correctly in the cases during clinical education. Educational programs are being updated by various teaching, assessment and evaluation methods to ensure the retention of knowledge.
Aim:The aim of this article is to discuss the importance of systematic and structured feedbacks that are coming from students and their contribution to the revision of a program while going to an alteration in the assessment and evaluation processes of Acibadem University School of Medicine Year 2 Microbiology Biomedical Subject Committee.
Methods: It was seen that changing an assesment and evaluation method by taking feedback of variable student profiles and their propensities to learn, has an impact on learning. The open-ended short exams applied after laboratory practices are effective on assessing freshly learned information and consolidation of theoretical knowledge.
Results: Open-ended short exams can be used to assess student achievement of learning objectives prior to the subject committees. Thus, giving a chance to improve the achievement levels of learning which are aimed for.
Conclusion: The feedbacks gathered and reported in a structured way by the medical education commissions composed of students reflects the student perspectives objectively. Involvement of students into appraisal processes, their soft skills such as professionalism, communicational skills, taking an active role in team work provides secondary and long-term acquisitions and supports individual and professional development.
Microbiology laboratory practices open-ended short exam medical education student commission
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2020 |
Submission Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 19 Issue: 58 |