COVİD-19 salgın süreci ile birlikte Yükseköğretim Kurulu (YÖK) başkanlığı tarafından 23.05.2020 tarihinde yükseköğretimde örgün eğitime ara verilmiş ve uzaktan öğretim süreci başlatılmıştır. Fakültemiz COVID-19 salgını sürecinde tüm unsurların önerilerinin değerlendirilerek eğitim programının organize edildiği bir süreç yürütmüştür. Teorik eğitimler için MOODLE öğrenme yönetim sistemi ve ADOBE CONNECT yazılımı ile uzaktan öğretime başlamıştır. Fakültemiz bu süreçte 1763 öğrenci, 199 eğitmen ile 115 ders, 1217 kaynak, 674 canlı ders, 399 saat ders kaydı gerçekleştirilmiştir. Uygulamalı eğitimler bir sonraki eğitim-öğretim dönemi içerisinde “telafi eğitimi” olarak planlanmıştır. Fakültemiz 96 online sınav gerçekleştirmiştir. Salgın döneminde Fakültemiz Tıp Eğitimi ve Bilişimi Ana Bilim Dalı sistemin sürekli monitorizasyona ve programın değerlendirilmesine odaklanmıştır ve fakülte yönetimine süreç ile ilgili düzenli ve sürekli bilgi aktarımında bulunmuştur. Fakültemizde COVID-19 süreci başarı ile yönetilmiş ve tüm iç paydaşlar tarafından büyük memnuniyet ile sürdürülmüştür. Bu memnuniyette iyi planlama, sürekli değerlendirme, esnek yönetim anlayışı, özveri ve adanmışlığın ön planda olduğu kanaatindeyiz.
Süleyman Demirel Üniversitesi Rektörlüğü
With the COVID-19 outbreak, the Higher Education Council has suspended formal education in higher education on 23.05.2020 and the distance education process has been initiated. Our faculty evaluated the suggestions of all elements during the COVID-19 outbreak and organized the training program. For theoretical training, it started distance education with MOODLE learning management system and ADOBE CONNECT software. During this period, our faculty recorded 1763 students, 199 instructors, 115 lessons, 1217 resources, 674 live lessons, 399 hours of lessons. Applied trainings are planned as "remedial education" in the next academic year. Our faculty has conducted 96 online exams. During the epidemic period, the Department of Medical Education and Informatics focused on the continuous monitoring of the system and the evaluation of the program and provided regular and continuous information about the process to the faculty management. In our faculty, the COVID-19 process has been successfully managed and continued with great satisfaction by all internal stakeholders. We believe that good planning, continuous evaluation, flexible management approach, dedication and dedication are at the forefront in this satisfaction.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Program Introduction |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | September 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1 |