COVID-19 pandemisi sadece bir sağlık sorunu olmakla kalmamış, tüm dünyada toplumlar, ülkeler, ekonomi üzerinde belirgin şekilde etkisi olmuş ve sistemlerde olduğu gibi tıp eğitimi de dahil olarak eğitimde de majör kesintiye yol açmıştır. Tıp Fakültelerinin kapatılması tüm dünyada üniversitelerde tıp eğitiminin uzaktan eğitim yöntemleri yoluyla verilmesine yol açmıştır. Ülkemizde üniversitelerde yüz yüze eğitime ara verilmesinin hemen ardından üniversitemiz hızla organize olmuş ve tıp fakültemizde iki hafta sonra uzaktan eğitime başlanmıştır. Tüm teorik dersler programa göre zamanında verilmiş, sınavlar çevrim içi yapılmış fakat laboratuvar uygulamaları ertelenmek zorunda kalınmıştır. Bu yazıda COVID-19 pandemisi süresince deneyimimiz ve eğitimi sürdürmek için çabalarımızı özetlemeye çalıştık.
Yoktur
Atılım Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri.
The COVID-19 pandemic has not been only a health problem, it has had a worldwide noticeable impact on the societies, countries, global economy, and caused major disruption of systems as well as education including medical education. The closure of medical schools has led to universities to deliver medical education through distance learning methods all around the World. Soon after the suspension of face-to-face education at universities in our country, our university was organized rapidly and we started to distance-based learning in the school of medicine after two weeks. All the theoretical courses were given according to the schedule in time and the exams had to be made online but laboratory applications had to be postponed. In this review, we tried to summarize our experience and our efforts to sustain the education during to the COVID-19 pandemic.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Program Introduction |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | September 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1 |