Tıp Eğitimi Dünyası’nın değerli okurları,
2020 Mart ayından beri süren küresel salgın hepimize çok şey öğretti. Eğitim hiçbir kurumda ideal koşullarda yapılamadı. Bu dönemdeki en önemli kazanımlarımızdan biri olağanüstü koşullarda yaratıcı yöntemlerle eğitimin olabildiğince sürdürülebilmesi oldu. Bu açıdan bakıldığında daha önce düşünülmeyen yöntemlerin ve yaklaşımların uygulanabildiği görüldü ve bunların önemli bir bölümünün olağan koşullarda da uygulanmasının çok uygun ve yararlı olacağı anlaşıldı.
Uzaktan eğitim yöntemlerinin tıp eğitiminde yerinin olmayacağını düşünürken klinik eğitimde bile, sınırlı da olsa, kullanılabileceğini gördük.
Bütün bu kazanımlar ve uygulamalar ilerisi için bize farklı düşünme gerekliliğini gösterdi.
Uzaktan ve yüzyüze eğitimin birlikte olduğu harmanlanmış/karma yöntemlerin mezuniyet öncesi tıp eğitiminde yaygınlaşması kendi kendine öğrenmeyi, kaynakların uygun kullanımını ve etkileşimli eğitimi sağlayacaktır.
İşte bu düşüncelerle, salgın döneminde eğitimi belki de en olumsuz etkilenmiş kesim olan tıp fakültelerimizde ne gibi yaklaşımların uygulandığını belgelemek istedik. Çağrımıza yanıt vererek yaptıkları çalışmaları bizlerle paylaşan 25 tıp fakültemize teşekkür ederiz. Bu dönem içinde kimi fakültelerin yönetimlerindeki görev değişiklikleri nedeniyle bazı yazılar önceki dekanlarca gönderilmiş olsa da kurumsal sürekliliği gözeterek salgının ilk dönemlerinde yapılmış çalışmaları yansıtması nedeniyle yazıların aynen yayınlanmasına karar verildi.
En kısa zamanda olağan eğitimimize dönecek bir ortamın oluşması ve salgın dönemindeki kazanımları ileride olumlu yönde kullanabilmek dileğiyle saygılar sunuyorum.
Prof. Dr. Sabri Kemahlı
Baş Editör
Tıp Eğitimi Dünyası’nın değerli okurları,
2020 Mart ayından beri süren küresel salgın hepimize çok şey öğretti. Eğitim hiçbir kurumda ideal koşullarda yapılamadı. Bu dönemdeki en önemli kazanımlarımızdan biri olağanüstü koşullarda yaratıcı yöntemlerle eğitimin olabildiğince sürdürülebilmesi oldu. Bu açıdan bakıldığında daha önce düşünülmeyen yöntemlerin ve yaklaşımların uygulanabildiği görüldü ve bunların önemli bir bölümünün olağan koşullarda da uygulanmasının çok uygun ve yararlı olacağı anlaşıldı.
Uzaktan eğitim yöntemlerinin tıp eğitiminde yerinin olmayacağını düşünürken klinik eğitimde bile, sınırlı da olsa, kullanılabileceğini gördük.
Bütün bu kazanımlar ve uygulamalar ilerisi için bize farklı düşünme gerekliliğini gösterdi.
Uzaktan ve yüzyüze eğitimin birlikte olduğu harmanlanmış/karma yöntemlerin mezuniyet öncesi tıp eğitiminde yaygınlaşması kendi kendine öğrenmeyi, kaynakların uygun kullanımını ve etkileşimli eğitimi sağlayacaktır.
İşte bu düşüncelerle, salgın döneminde eğitimi belki de en olumsuz etkilenmiş kesim olan tıp fakültelerimizde ne gibi yaklaşımların uygulandığını belgelemek istedik. Çağrımıza yanıt vererek yaptıkları çalışmaları bizlerle paylaşan 25 tıp fakültemize teşekkür ederiz. Bu dönem içinde kimi fakültelerin yönetimlerindeki görev değişiklikleri nedeniyle bazı yazılar önceki dekanlarca gönderilmiş olsa da kurumsal sürekliliği gözeterek salgının ilk dönemlerinde yapılmış çalışmaları yansıtması nedeniyle yazıların aynen yayınlanmasına karar verildi.
En kısa zamanda olağan eğitimimize dönecek bir ortamın oluşması ve salgın dönemindeki kazanımları ileride olumlu yönde kullanabilmek dileğiyle saygılar sunuyorum.
Prof. Dr. Sabri Kemahlı
Baş Editör
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | From the Editor |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | February 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 20 Issue: 60-1 |