Amaç: Kısaca “bir şeyi başka bir şey ile anlatmak” anlamında kullanılan metafor, kişilerin belli bir takım durum, kavram ve olguları çok bilinen başka birtakım ifadelerle açıklanmasıdır. Genellikle dilbilimcilerin söylemi süslemeye yönelik bir söz sanatı olarak ele aldıkları, ancak daha çok eğitim alanında kullanılan ve araştırmalara konu olan metafor aynı zamanda bilgiye ulaşmada kullanılabilecek yöntemlerden biridir. Sağlık alanında eğitim veren kurumlarda verilen Anatomi dersleri temel derslerden biridir ve eğitimin ilk yıllarında oldukça geniş bir yer kaplamaktadır. Bu nedenle eğitim alan öğrencilerin görüşleri önem taşımaktadır. Bu çalışmada tıp fakültesi ve diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin Anatomi dersine yönelik düşüncelerini ve anlamlandırmalarını metaforlar aracılığıyla araştırmak amaçlanmıştır. Yöntem: Etik kurul onayı alınmasının ardından çalışmaya katılmayı kabul eden Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Diş Hekimliği Fakültesi öğrencilerine dört sorudan oluşan bir anket online olarak uygulanmış ve verilen cevaplar içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Bulgular: Mart 2021 - Mayıs 2021 arasında sürdürülen veri toplama dönemi sonucunda 74 Diş Hekimliği Fakültesi ve 60 Tıp Fakültesi öğrencisi olmak üzere toplam 134 öğrenci çalışma için onam vererek araştırmaya katılmıştır. Çalışmaya katılanların 82’si kadın, 52’si erkektir. Öğrencilerin % 38,8’i Anatomi dersi hakkında olumlu görüşlere sahipken, 61,2’si olumsuz görüş bildirmiştir. Öğrencilerin % 81,3’ü Anatomi dersini somut bir kavramla, % 18,7’si ise soyut bir kavramla ifade etmiştir. Anatomi ile eşleştirilen kavramların % 14,2’si sağlıkla ilgili, % 85,8’i ise sağlık alanıyla ilgisizdir. İfadelerin % 33,7’si nesne, 24,6’sı eylem, % 17,9’u durum, % 13,4’ü yer, % 10,4’ü kavram olarak sınıflandırıldı.
Sonuç: Araştırma sonucundaki gözlemlerimize göre Anatomi dersi diş hekimliği ve tıp fakültelerinde öğrenim gören öğrenciler üzerinde büyük bir yük oluşturmakta ve bir stres kaynağı olmaktadır. Bunun yanında öğrencilerin çoğu dersin önemli olduğuna dair görüş bildirmişlerdir. Bu veriler ışığında, anatomi derslerini öğrenciler açısından daha çekici duruma getirmek, gereksiz bilgi ve detaylardan kaçınarak mesleki yaşantılarında kullanacakları bilgileri vermek, ders konularını klinik durumlarla ilişkilendirerek ilgiyi artırmak gerektiği düşüncesine varılmıştır.
Aim: Metaphor, which is used to mean "to describe one thing with another thing", is the explanation of certain situations, concepts and phenomena with other well-known expressions. Metaphor, which is generally considered by linguists as a rhetoric to embellish discourse, but is mostly used in the field of education and is the subject of research, is also one of the methods that can be used in reaching information. Anatomy courses given in institutions providing education in the field of health are one of the basic courses and take up a very large place in the first years of education. For this reason, the opinions of the students who receive education are important. In this study, it is aimed to investigate the thoughts and interpretations of the students of the faculty of medicine and dentistry about the Anatomy course through metaphors.
Methods: A questionnaire consisting of four questions was applied online to the students of Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine and Faculty of Dentistry, who agreed to participate in the study after the approval of the ethics committee, and the answers were evaluated qualitatively.
Results: As a result of the data collection period between March 2021 and May 2021, a total of 134 students, 74 from the Faculty of Dentistry and 60 from the Faculty of Medicine, participated in the stud by giving their consent for the study. Of the participants in the study, 82 were female and 52 were male. While 38.8% of the students had positive opinions about the Anatomy course, 61.2 of them had negative opinions. 81.3% of the students expressed the Anatomy lesson with a concrete concept and 18.7% with an abstract concept. 14.2% of the concepts paired with anatomy are related to health, and 85.8% are unrelated to the field of health. 33.7% of the expressions were classified as object, 24.6% as action, 17.9% as situation, 13.4% as place and 10.4% as concept.
Conclusions: According to our observations as a result of the research, Anatomy course creates a great burden on students studying in dentistry and medical faculties and becomes a source of stress. In addition, most of the students stated that the course is important. In the light of these data, it has been concluded that it is necessary to make anatomy lessons more attractive to students, to avoid unnecessary information and details, to provide information that they will use in their professional lives, to increase interest by associating the course topics with clinical situations.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | January 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 21 Issue: 63 |