Aim: The effects of the Covid-19 pandemic have been experienced worldwide since the beginning of 2020. In this process, especially all educational activities were adversely affected. With this study, it has been questioned whether online anatomy education will be evaluated with student feedback during the Covid-19 pandemic period and whether it will be efficient to use online education more actively in the coming years. In addition, it was designed to determine the effect of the Covid-19 pandemic on anatomy teaching in medical students by comparing traditional anatomy teaching with online education method.
Methods: This study was carried out with second-year and third-year students studying at Akdeniz University Faculty of Medicine. A total of 400 students, including 241 students from second-year and 159 students from third-year, were included in the study. 55% of the students participating in the study were male and 45% were female. Third-year students completed their anatomy education mainly online, while second-year students completed their anatomy education mainly with the hybrid application method. In this study, opinions about the virtual teaching method for the discipline of anatomy and the effect of teaching methods on student during the Covid-19 pandemic were examined.
Results: Traditional anatomy teaching continues to be the most preferred and effective teaching method. Students highly preferred pre-recorded video recordings of the lectures from online anatomy methods (p=0.01). When the results of the study were evaluated, it was determined that online methods were beneficial in terms of effectiveness and efficiency. In addition, it was determined that students "partially" preferred online education methods compared to traditional education methods (p=0.04). In this context, it is concluded that online education cannot completely replace traditional education, but that traditional education methods can be supported by online education methods.
Conclusions: As a result, we believe that the online anatomy lessons are important for student's professional development. However, we still think that online education will not replace the traditional education system. This study will be a resource for studies in the fields of health sciences in terms of online education and educational methods. In addition, with this study which compares various online education methods with traditional anatomy teaching, it is predicted that digital learning may have a supporting function for traditional learning.
Amaç: Covid-19 pandemisi 2020 yılının başlarından beri tüm dünyayı etkilemiştir. Özellikle bu süreç içerisinde eğitim-öğretim faaliyetleri olumsuz yönde etkilenmiştir. Bu çalışma ile Covid-19 pandemisi döneminde çevrimiçi anatomi eğitiminin öğrenci geri bildirimleri ile değerlendirilmesi ve ilerleyen yıllarda çevrimiçi eğitimin daha aktif olarak kullanılmasının verimli olup olmayacağı sorgulanmıştır. Bununla birlikte, geleneksel anatomi öğretimini uzaktan öğretim yöntemiyle karşılaştırarak tıp öğrencilerinde Covid-19 salgınının anatomi öğretimi üzerindeki etkisinin belirlemesi üzerine tasarlanmıştır.
Yöntem: Çalışma Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim gören Dönem II ve Dönem III öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Dönem 2 öğrencilerinden 241 kişi, Dönem 3 öğrencilerinden ise 159 kişi olmak üzere toplamda 400 öğrenci dâhil edilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin %55’i erkek, %45’i kadındır. Dönem III öğrencileri anatomi eğitimini ağırlıklı olarak çevrimiçi yöntemlerle gerçekleştirirken, Dönem II öğrencileri anatomi eğitimini ağırlıklı olarak hibrit uygulama yöntemiyle tamamlamışlardır. Çalışmada Covid-19 pandemisi sırasında anatomi disiplini için sanal öğretim yöntemi hakkındaki görüşleri ve öğretim metotlarının, öğrenci üzerinde etkisi incelenmiştir. Yapılan anket çalışmasının sonucunda elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 25.00 paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada 0,05'ten küçük p değerleri istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular: Geleneksel anatomi öğretimi en çok tercih edilen ve etkili öğretim yöntemi olmaya devam etmektedir. Öğrenciler, çevrimiçi anatomi yöntemlerinden en çok derslerin önceden kaydedilmiş video kayıtlarını yüksek düzeyde tercih etmişlerdir (p=0.01). Çalışmanın sonuçları değerlendirildiğinde çevrim içi yöntemlerin etkinlik ve verimlilik açısından faydalı olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin yüz yüze eğitim yöntemlerine kıyasla çevrimiçi eğitim yöntemlerini “kısmen” tercih ettiği belirlenmiştir (p=0,04). Bu bağlamda çevrimiçi eğitimin, yüz yüze eğitimin yerine tamamen geçemeyeceği fakat yüz yüze eğitim yöntemlerinin çevrimiçi eğitim yöntemleriyle desteklenebileceği sonucuna varılmaktadır.
Sonuç: Çalışmanın sonucunda elde ettiğimiz veriler doğrultusunda pandemi döneminde öğrencilerinin aldığı çevrimiçi anatomi derslerinin ve yöntemlerinin mesleki gelişimleri açısından oldukça önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Ancak çevrimiçi eğitimin, yüz yüze gerçekleştirilen örgün eğitim sisteminin yerini alamayacağını bir gerçektir. Bu çalışmanın çevrimiçi eğitim ve eğitim yöntemleri açısından sağlık bilimleri alanlarında yapılacak olan çalışmalar için bir kaynak oluşturacağını düşünmekteyiz. Bununla birlikte çeşitli uzaktan eğitim yöntemlerini geleneksel yüz yüze anatomi öğretimiyle karşılaştıran bu çalışma ile dijital öğrenmenin yüz yüze öğrenmeyi destekleyici bir işleve sahip olabileceği öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | April 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 21 Issue: 65 |