Amaç: Bu çalışmada “Birkaç günlük kısa süreli kurslarda ters yüz sınıf stratejisi kullanılarak kurslar öğrenciler için daha verimli hale getirilebilir mi?”, “Bu tür bir uygulamaya öğrencilerin geri bildirimleri ne olur?” sorularının cevaplarının araştırılması amaçlanmıştır.
Yöntem: Eğitimin teorik kısmı için 30’ar dakikalık, kalp diseksiyonu, kalbin anatomisi, ani kardiyak ölümlerde makroskopik patoloji ve mikroskobik görünümler konularında toplam 8 adet video sunum kaydedilmiştir. Videolar kurstan bir hafta önce bir online platform aracılığıyla katılımcıların erişimine açılmıştır. Ön ve son test yapılan kursun sonunda katılımcı geribildirimleri South East Thames (SETh) kısa interaktif kurs değerlendirme ölçeği ve öğrencilerin yazılı olarak verdiği geribildirimler aracılığıyla alınmış, diseksiyon beceri değerlendirmesi amacıyla Medikolegal Otopside Kalp Diseksiyonu “Göreve Özgü” Beceri Cetveli kullanılmıştır.
Kursun etkinliği, daha önce ters yüz sınıf modelinin kullanılmadığı bir kursa ait ön ve son test skorlarının bu kursta elde edilen skorlarla karşılaştırılması, geribildirim ve beceri değerlendirme sonuçlarının analiziyle değerlendirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların bilgi seviyelerini ölçmek amacıyla yapılan ön test ortalaması 74,96±9,94 puan, son test ortalaması 91,51±6,36 puan olarak saptanmıştır. Ön testte alınan en düşük puan 43 olup, en yüksek puan 93’tür. Son testte ise alınan en düşük puan 75, en yüksek puan 100’dür. Bu kursun ön test skorları, önceki kursta elde edilenlere göre daha yüksek bulunmuştur. SETh kısa interaktif kurs değerlendirme ölçeği sonuçları incelendiğinde; katılımcıların tamamı kurs için harcadığı zamana değdiğini ifade etmektedir. Katılımcıların tamamı online videoların öğrenme açısından katkısı olduğunu ve etkileşimli oturumların bunu pekiştirdiğini ifade etmektedir. Katılımcıların %92,6’sı verilen bilgiyi özümsemek için yeterli zamanın olduğunu düşünmektedir. Katılımcıların tamamı kurstan zevk aldığını ve eğiticilerin tüm öğrencilerin katılımını sağladığını ifade etmektedir. Yapılan diseksiyon becerisinin Medikolegal Otopside Kalp Diseksiyonu “Göreve Özgü” Beceri Cetveli ile değerlendirmesinde; katılımcıların %46,4’ünün tam not aldığı görülmüştür. Katılımcılar kursun verimli geçtiğini, kurs sonunda kendilerini yetkin hissettiklerini, pratik uygulamaya da ciddi katkı sağlayacağını düşündüklerini ifade etmişlerdir. Katılımcıların %92,6’sı daha önce ters yüz sınıf uygulaması olan bir eğitim almadığını ifade etmektedir. Katılımcıların %96,3’ü ise ters yüz sınıf uygulamasının başka kurslarda da uygulanmasını önermektedir.
Sonuç: Sonuç olarak çalışmamızda, adli tıp uzmanlık öğrencilerine uygulanan PMKO adlı eğitim programının, ters-yüz eğitim yöntemi ile uygulanması halinde ise katılımcıların konuya daha hazır olarak geldikleri ve geri bildirimlerde bu yöntemin olumlu etkinliğinden bahsettikleri anlaşılmıştır. Farklı konularda yapılacak başka eğitim programlarında da bu yöntemin kullanılmasının adli tıp uzmanlık öğrencilerinin eğitimleri için yararlı olacağını düşünmekteyiz.
yok
yok
Aim: This study aimed to investigate the answers to the questions "Can the courses be more efficient for students by using the flipped classroom strategy in a few-day short courses?" and "What would be the reaction of students to such a practice?".
Methods: For the theoretical part of the training, a total of 8 video presentations of 30 minutes each were recorded on the subjects of heart dissection, anatomy of the heart, macroscopic pathology and microscopic views in sudden cardiac deaths. The video recordings were made available to participants via an online platform one week before the course. Pre and posttests were applied in the course. Participant feedback was obtained by South East Thames (SETh) Short Interactive Course rating scale scores and the written texts at the end of the course "Task Specific" Skill Scale for Cardiac Dissection in Medical Autopsy was used to evaluate the participants’ procedural skills.
The effectiveness of the course was determined by comparing the pre and posttest results of a formerly implemented course in which flipped classroom model was not used with those of the current course, and analyzing participant feedback and procedural skills test scores.
Results: The mean pre-test score was 74.96 points and the mean post-test score was 91.51 points. The lowest and highest scores in was 43 and 93 the pre-test and 75 and pretest score was higher in the current course. In analysis of SETh short interactive course evaluation scale, all of the participants stated that the course was worth the time 100 in the posttest respectively. Compared to former course, mean pretest score was higher in the current course. In analysis of SETh short interactive course evaluation scale, all of the participants stated that the course was worth the time spent. All of the participants stated that online videos contributed to learning and interactive sessions supported this. Of the participants, 92.6 % thought that there was enough time to assimilate the information given. All participants stated that they enjoyed the course and that the trainers ensured the participation of all students. In the evaluation of the dissection skills with the "Task Specific" Skill Scale for Cardiac Dissection in Medical Autopsy, 46.4% of the participants received full marks. Participants stated that the course was productive, they felt competent, and they thought it would make a significant contribution to practical applications. Of the participants, 92.6% had not received any training with flipped classroom strategy before. Ninety-six point three percent of the participants suggested that the flipped classroom should be applied in other courses.
Conclusions: Results of the current study suggest that flipped classroom method used in the current course supports readiness levels of the participants to start training. Participants are highly satisfied with the method and they desire to participate in similar training activities designed with flipped classroom approach. We think that the use of this method in other training programs on different subjects will be beneficial for the training of forensic medicine residents.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Medical Education |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | August 2, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 22 Issue: 68 |