Objective: Globalization and increased workforce mobility have led to a rise in international medical professionals. While healthcare needs vary across societies, core competencies for specialist doctors within their respective fields may exhibit similarities. This systematic review examined global variations in obstetrics and gynecology (OBGYN) curricula to inform strategies for enhancing training and improving patient outcomes. 
Methods: We searched the PubMed, Scopus, Web of Science, and Education Resources Information Center databases up to July 3, 2024, using the keywords postgraduate education, postgraduate medical education, residency and gynecology and obstetrics, gynecology, or obstetrics. 
Results: Out of 3850 studies, four articles were selected based on selection criteria. While the length and structure of training in obstetrics and gynecology varies from country to country, the common goal is to train physicians who can perform their work safely and independently. Reduced working hours in current residency programs may hinder trainees' ability to master the expanded range of clinical skills required of modern physicians. Alternative training settings like workshops, short courses, and eLearning modules are being implemented to address this. While rotations are offered in most programs, their implementation was not documented. A common weakness across curricula is the lack of detailed information regarding assessment methods. While rotations are offered in most programs, their implementation remains undocumented. Factors such as the health system, the scope and reach of screening programs, religion, and technical development play a significant role in shaping curriculum requirements. OBGYN training should be adapted to the specific needs of each country.
Amaç: Küreselleşme ve artan işgücü hareketliliği, uluslararası tıp uzmanlarının sayısında artışa yol açmıştır. Sağlık hizmetleri ihtiyaçları toplumlar arasında farklılık gösterse de ilgili alanlardaki uzman doktorların temel yeterlilikleri benzerlikler gösterebilir. Bu sistematik inceleme, obstetrik ve jinekoloji (OBGYN) eğitimini iyileştirmeye ve hasta sonuçlarını geliştirmeye yönelik stratejilere rehberlik etmek için OBGYN müfredatlarındaki küresel çeşitlilikleri araştırmıştır.
Yöntemler: 3 Temmuz 2024'e kadar PubMed, Scopus, Web of Science ve Education Resources Information Center (ERIC) veri tabanlarını, lisansüstü eğitim, lisansüstü tıp eğitimi, ihtisas ve jinekoloji ve obstetrik, jinekoloji veya obstetrik anahtar kelimelerini kullanarak aradık.
Sonuçlar: 3850 çalışma arasından, belirli seçim kriterleri uygulanarak dört makale seçildi. Obstetrik ve jinekolojideki eğitimin uzunluğu ve yapısı ülkeden ülkeye değişse de ortak amaç, işlerini güvenli ve bağımsız bir şekilde yapabilen hekimler yetiştirmektir. Mevcut asistanlık programlarındaki azaltılmış çalışma saatleri, asistanların modern hekimlerden beklenen genişletilmiş klinik beceriler yelpazesinde ustalaşma yeteneklerini engelleyebilir. Bunu ele almak için, atölyeler, kısa kurslar ve e-öğrenme modülleri gibi alternatif eğitim ortamları uygulanmaktadır. Çoğu programda rotasyonlar sunulsa da bunların uygulanması belgelenmemiştir. Müfredatlardaki ortak bir zayıflık, değerlendirme yöntemleriyle ilgili detaylı bilgi eksikliğidir. Çoğu programda rotasyonlar sunulsa da uygulamaları belgelenmemiş olarak kalmaktadır. Sağlık sistemi, tarama programlarının kapsamı ve erişimi, din ve teknik gelişim gibi faktörler, müfredat gerekliliklerinin şekillenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Kadın hastalıkları ve doğum uzmanlık eğitimi, her ülkenin özel ihtiyaçlarına uyarlanmalıdır.
| Primary Language | English | 
|---|---|
| Subjects | Medical Education | 
| Journal Section | Original Article | 
| Authors | |
| Early Pub Date | August 1, 2025 | 
| Publication Date | August 10, 2025 | 
| Submission Date | December 31, 2024 | 
| Acceptance Date | May 6, 2025 | 
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 24 Issue: 73 |