Even though female educators constitute a significant majority of the educator population worldwide, very little attention has been directed until now to their distinct socio-psychological needs when dealing with stress and burnout, the more so during the COVID-19 outbreak. This study examines the current state of research for gender specific support of women educators suffering from stress. Resilience-centred strategies, both personal and societal, are substantiated as positive correlates to wellbeing and empowerment outcomes. Using these findings, a multi-dimensional, gender-specific intervention is proposed with five overarching aims–emotional intelligence, growth mindset, mindfulness, professional learning communities, and mentoring. NeuroLearningPow-
er, an evidence-based framework is suggested as a means to support female educators to thrive.
Female educators stress burnout COVID-19 gender-specific support emotional intelligence NeuroLearningPower
Kadın eğitimciler dünya çapında eğitimci nüfusunun önemli bir çoğunluğunu oluştursa da, COVID-19 salgını sırasında daha da belirgin olmak üzere, stres ve tükenmişlikle başa çıkarken farklı sosyo-psikolojik ihtiyaçlarına şimdiye kadar çok az ilgi gösterilmiştir. Bu çalışma, stresten etkilenen kadın eğitimcilerin cinsiyete özel olarak desteklenmesine yönelik araştırmaların mevcut durumunu incelemektedir. Hem kişisel hem de toplumsal dayanıklılık merkezli stratejilerin, refah ve güçlendirme sonuçlarıyla pozitif ilişkili olduğu kanıtlanmıştır. Bu bulgulardan hareketle, duygusal zeka, büyüme zihniyeti, farkındalık, profesyonel öğrenme toplulukları ve mentorluk olmak üzere beş kapsayıcı amacı olan çok boyutlu, cinsiyete özgü bir müdahale önerilmektedir. Kanıta dayalı bir çerçeve olan NeuroLearningPower, kadın eğitimcilerin gelişmesini desteklemek için bir araç olarak sunulmaktadır.
Kadın eğitimciler stres tükenmişlik COVID-19 cinsi- yete özgü destek duygusal zeka NeuroLearningPower
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Wellbeing Strategies for Women Educators: A Resilience-Centered Framework to Empower Teachers and Students |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 3 |