The teaching-learning process is quickly changing worldwide, moving away from traditional classroom settings and toward a hybrid of traditional and online learning. Digital tools have admittedly become crucial to language education both within and outside the classroom context. Technological tools are becoming increasingly important to assist teachers in facilitating language acquisition. In response to the digitization of the academic settings and the recent global coronavirus pandemic, online platforms Zoom such as Microsoft Teams, Blackboard, Skype, Webinar, and Discord have become highly prevalent in L2 teaching. Specifically, Microsoft Teams has been the most frequently utilized digital platform for learning and teaching during the pandemic outbreak in Saudi Arabia. With the purpose of identifying the effectiveness of Microsoft Teams in online education of universities, this study investigated 60 (20 female and 40 male) Saudi Arabian university students’ perceptions regarding the efficacy of the platform for (1) teacher-student interactions and (2) learning, and (3) assessment. The findings will be discussed in light of the effectiveness of digital education in L2 learning from the university students’ perspective.
Öğretme-öğrenme süreci dünya çapında hızla değişmekte, geleneksel sınıf ortamlarından uzaklaşarak geleneksel ve çevrimiçi öğrenmenin bir karışımına doğru ilerlemektedir. Dijital araçlar, hem sınıf bağlamı içinde hem de dışında dil eğitimi için kuşkusuz çok önemli hale gelmiştir. Teknolojik araçlar, dil edinimini kolaylaştırmada öğretmenlere yardımcı olmak için giderek daha önemli hale gelmektedir. Akademik ortamların dijitalleşmesine ve son küresel koronavirüs pandemisine karşılık olarak, Microsoft Teams, Blackboard, Skype, Webinar ve Discord gibi çevrimiçi platformlar L2 öğretiminde oldukça yaygın hale geldi. Özellikle Microsoft Teams, Suudi Arabistan’daki pandemi salgını sırasında öğrenme ve öğretme için en sık kullanılan dijital platform olmuştur. Microsoft Teams’in üniversitelerin çevrimiçi eğitimindeki etkinliğini belirlemek amacıyla, bu çalışmada 60 (20 kadın ve 40 erkek) Suudi Arabistanlı üniversite öğrencisinin (1) öğretmen öğrenci etkileşimleri ve (2) öğrenme ve (3) değerlendirme için platformun etkinliğine ilişkin algıları araştırılmıştır. Bulgular, üniversite öğrencilerinin bakış açısından L2 öğreniminde dijital eğitimin etkinliği ışığında tartışılacaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Effectiveness of Digital Education in English Language Learning from Undergraduate Students’ Perspective |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 3 |