Bu çalışma, İngiltere temelli Complicité Theater’ın The Encounter adlı oyununun internet yayınını, dijitalleşen tiyatro bağlamında ele almayı amaçlamaktadır. Tiyatro yıllar içerisinde araçsallaşmış, dijital ile iç içe geçmiştir. Complicité Theater’ın prodüksiyonu TheEncounter, sahnede tek bir oyuncu ve ona eşlik eden teknolojik altyapıyı barındıran bir prodüksiyondur. 2020 yılı itibariyle etkisini tüm dünyada gösteren pandemi döneminde seyircinin evlerinden kayıt aracılığıyla izleme olanağı bulduğu bu prodüksiyon, Simon McBurney tarafından Amazonlar’da mahsur kalan National Geographic fotoğrafçısı Loren McIntyre’ın hayatta kalma hikayesini anlatmaktadır. Hikaye, Petru Popescu’nun “Amazon Beaming” adlı eserinden sahneye uyarlanmıştır. Bu çalışma McIntyre’ın fotoğrafçılığını bir motif olarak ele alırken, ana akışında The Encounter’ın araçsallaşmış sahne uygulamalarını ve oyunun kaydedilmiş medya ile kurduğu ilişkiyi değerlendirecektir..
This study aims to analyze the Internet broadcast of the United Kingdom-based Complicité theater company’s play The Encounter in the context of digitalization in theater. Theater has been mediatized and intertwined with digital technology over the years. Complicité production The Encounter is a play that features a single actor on stage with the accompanying technological infrastructure. During the COVID-19 pandemic, which had its effect all over the world as of 2020, the audience could watch The Encounter from home through the recorded performance. In the play, Simon McBurney tells the survival story of National Geographic photographer Loren McIntyre, who was stranded in the Amazons. The story is adapted for the stage from Petru Popescu’s novel Amazon Beaming. Although this study considers McIntyre’s photography as a motif, it evaluates The Encounter’s mediatized staging and its relationship with recorded media.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Applied Theatre |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |