Research Article
BibTex RIS Cite

Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?

Year 2013, Issue: 23, 45 - 60, 30.12.2016

Abstract

Bu bildiri ikili karşıtlıkları, tüm kategorik düşünme biçimlerini yapısöküme uğratan, post
yapısalcı bir yaklaşımla, toplumsal cinsiyet, şiddet ve drama ilişkisini sorgulayacak ve toplumsal
cinsiyetin diğer baskı sistemleriyle nasıl kesiştiği üzerine odaklanacaktır. Herhangi bir hiyerarşik
düşünme biçiminin kendiliğinden şiddet ürettiği ön kabulünden yola çıkarak; bir yaratıcı drama
atölyesinde, eğitmen ve katılımcılar arasındaki ilişkinin, deneyime, yaşa, ırka, sosyal
sınıfa, cinsiyet kimliğine, cinsel yönelime dayalı bir ayrımcılık yaratmaması için nelerin
gözetilmesi gerektiği tartışılacaktır. Bu tartışma yaratıcı drama atölyesinin planlanmasından,
uygulama aşamasına kadarki tüm aşamaları dikkate alarak yapılacak ve anti-hiyerarşik, antiotoriter,
dolayısıyla şiddet içermeyen yaratıcı drama atölyesinin imkânları tartışılacaktır.

References

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Antalya: Naturel Yayınevi.
  • Berktay, F. (2003). Tarihin Cinsiyeti. İstanbul: Metis Yayınları.

CAN A GENDER SENSITIVE CREATIVE DRAMA WORKSHOP EVEN PRODUCE VIOLENCE?

Year 2013, Issue: 23, 45 - 60, 30.12.2016

Abstract

This paper examines dual contradictions, relations between gender, violence and drama

from within a post-constructionist approach that deconstructs all the categorised thought systems,

and shows how gender relations intersect with other oppressive practices. Based on the premise

that any hierarchical thought system produces violence by itself, the discussion will focus on what

can be done in a creative drama workshop in order not to create a hierarchical relation between

the trainer and the participants having differences in terms of experience, age, race, social class,

gender identity and sexual orientation. This discussion will include various steps in a creative

drama workshop from the planning to the practicing. The paper will also consider the possibilities

provided by a non-hierarchical, non- authoritarian and hence violence-free creative drama

workshop.

References

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Antalya: Naturel Yayınevi.
  • Berktay, F. (2003). Tarihin Cinsiyeti. İstanbul: Metis Yayınları.
There are 2 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Fatma Keçeli This is me

Publication Date December 30, 2016
Published in Issue Year 2013 Issue: 23

Cite

APA Keçeli, F. (2016). Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi(23), 45-60.
AMA Keçeli F. Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?. JTCD. December 2016;(23):45-60.
Chicago Keçeli, Fatma. “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir Mi?”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, no. 23 (December 2016): 45-60.
EndNote Keçeli F (December 1, 2016) Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 23 45–60.
IEEE F. Keçeli, “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?”, JTCD, no. 23, pp. 45–60, December 2016.
ISNAD Keçeli, Fatma. “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir Mi?”. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi 23 (December 2016), 45-60.
JAMA Keçeli F. Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?. JTCD. 2016;:45–60.
MLA Keçeli, Fatma. “Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir Mi?”. Tiyatro Eleştirmenliği Ve Dramaturji Bölümü Dergisi, no. 23, 2016, pp. 45-60.
Vancouver Keçeli F. Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?. JTCD. 2016(23):45-60.