Bu çalışmada, eğri eksenli, betonarme dikdörtgen ayaklı, kompozit tabliyeli bir karayolu
köprüsünün şekil değiştirme esaslı doğrusal olmayan elasto-plastik analiz yöntemine göre
deprem performansı değerlendirilmiştir. Analizde İzmit (1999), San Fernando (1971) ve
Loma Prieta (1989) depremlerinin zaman-ivme kayıtları 50 yılda %2 aşılma olasılıklı
olarak değiştirilerek kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre köprünün güçlendirilmesine
gerek duyulmuştur. Güçlendirme stratejisinde köprünün varolan mimari görünüşü
olabildiğince korunarak ayak üst uçlarındaki mesnetlere köprü eksenine dik doğrultuda
viskoz sismik sönümleyiciler yerleştirilerek kompozit üst yapının ayaklara göre yapacağı
göreceli yer değiştirmeler sınırlandırılmış, ayaklara ve temellere gelen tesirler azaltılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2012 |
Submission Date | June 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 23 Issue: 114 |