Geçki seçim problemi, bir çok parametrenin değerlendirilerek, bireysel faydanın en
büyüklemesine yönelik karmaşık bir sorun olup, oluşturulacak modelin doğruluğu, bireysel
geçki seçim davranışının gerçekçi olarak temsiline bağlıdır. Bu çalışmanın amacı, Denizli
ilinde belirlenmiş olan önemli bir yol ağındaki geçki seçim problemini, yapılan anket
çalışması sonucu elde edilen gerçek veriler kullanılarak bulanık olarak modellemektir.
Bulanık Mantık modelinde, geçki seçim davranışı üzerinde etkili olan en önemli dört
parametre; yolculuk süresi, trafik güvenliği, tıkanma olasılığı ve çevresel etki
değerlendirmeleri dikkate alınmıştır. Geçki seçim davranışındaki belirsizlikleri
modelleyebilmek amacıyla Bulanık Mantık kabullerinden yararlanılmıştır. Geliştirilen
Bulanık Mantık Geçki Seçim modeli, lojistik regresyon modelleri ile karşılaştırılmış ve
gerçek değerlere en yakın sonuçlar BM modeli ile elde edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2008 |
Submission Date | June 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 19 Issue: 92 |