Karayolunda güvenli bir sürüşün sağlanabilmesi için
taşıt tekerlek bandajı ile yol yüzeyi arasındaki sürtünme direncinin belli bir
seviyede olması gerekmektedir. Sürtünme direnci kaplama yüzey dokusu ile
yakından ilişkilidir. Günümüzde, gelişen teknolojinin imkanlarını da kullanarak
kaplama yüzey dokusunun belirlenmesine yönelik çalışmalara ihtiyaç
duyulmaktadır. Bu çalışmada, İzmir kentinde belirlenen 4 farklı tip esnek
kaplamada 3'er aylık periyotlarla 3B lazer tarayıcı kullanarak ASTM E 1845‒09
'e göre ortalama profil derinlikleri (MPD) ölçülmüş, sonuçlar Kum yama yöntemi
ile elde edilen ortalama doku derinliği (MTD) ve DFT ile ölçülen sürtünme
direnci ölçüm sonuçları ile karşılaştırılmıştır. Çalışma sonucunda MTD ile MPD
arasında yüksek korelasyon bulunduğu ve MPD değerindeki azalış oranı ile 60
km/sa hızdaki sürtünme değerinin (f(60)) azalış oranının aynı düzeyde olmadığı
tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Submission Date | March 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 26 Issue: 3 |