BibTex RIS Cite

Evaluation of Problems Encountered in Turkish Teaching for Foreigners in Terms of Related Literature

Year 2012, , 51 - 69, 01.06.2012
https://doi.org/10.7884/teke.51

Abstract

The main objective of this research is to evaluate problems in Turkish teaching for foreigners in accordance related literature. In this context, 34 articles was investigated. In this descriptive research, data were collected with the document analysis method and the collected data were analyzed with the content analysis method. As a result of research, it was see that articles usually were designed as descriptive and theoretical study. Articles mostly weren’t prepared according to certain a data collection method. In the investigated articles, they were seen which in terms of course teaching material deficiencies, lack of teaching program, to be unallocated Turkish teaching different departments, deficiencies in terms of technological, lack of resources utilized in Turkish teaching as a foreign language, deficiencies in the context of education and teaching environment, difficulties in terms of used methods and techniques, difference in the alphabet, in undergraduate and graduate level academic staff and the problems caused by Turkish teaching institutions.

References

  • Ağar, M. E. (2004). Türkçe Öğretiminin Tarihçesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1, 1-10.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728–749.
  • Candaş Karababa, Z. C. (2009). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 265-277.
  • Cemiloğlu, M. (2004). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Aktüel.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe Ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi (7. bs.), Ankara: Pegema.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi Ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hengirmen, M. (1997). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1997). Türkçe Öğretimi Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri için. Ankara: Engin.
  • Miles, M. B. ve Huberman, M. A. (1994). Qualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Özbay, M. (2010). Türkçe Öğretimi Yazıları. Ankara: Öncü Kitap.
  • Şahin, A. ve Şahin, E. (2007). Türkçe Öğretiminde Materyal Geliştirme. A. Kırkkılıç ve H. Akyol (ed.), İlköğretimde Türkçe öğretimi içinde (309–349), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe Öğretimi (5. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Araştırmada İncelenen Makaleler
  • Açık, F. (2008). Türkiye'de Yabancılara Türkçe Öğretilirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/fatma_acik_yabancilara_turkce _ogretimi.pdf (Erişim: 23.02.2012).
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728–749.
  • Arslan, M. ve Adem, E. (2010). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı. Dil Dergisi, 147, 63-86.
  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(1), 19-30.
  • Büyükaslan, A. (2007). Yabancı Dil Türkçenin Öğretilmesinde Yeni Yöntemler: Bilişim Uygulamaları, Çözüm Önerileri. Department D'etudes Turques Turcologue u-strasbourg. http://turcologie.ustrasbg.fr/dets/images/travaux/ali%20buyukaslan.%20yabanci%2 0dil%20turkce.pdf (Erişim: 25.01.2012).
  • Candaş Karababa, Z. C. (2009). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi ve Karşılaşılan Sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 265-277.
  • Demir, A. ve Açık, F. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültürlerarası Yaklaşım ve Seçilecek Metinlerde Bulunması Gereken Özellikler. TÜBAR, 30, 51-72.
  • Demirel, M. V. (2011). Türkçe. 3. Sınıf Öğrencilerinin Yabancılara Türkçe Öğretimi Dersine İlişkin Görüşleri. Buca Eğitimi Fakültesi Dergisi, 31, 128-138.
  • Derman, S. (2010). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkiye Türkçesi Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, 227- 247.
  • Doğan, Â. (1989), Yabancıların Türkçe’yi Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler ve Yaptıkları Bazı Hatalar. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 6(1-2), 259-261.
  • Dolunay, S. K. (2005). Türkiye ve Dünyadaki Türkçe Öğretim Merkezleri ve Türkoloji Bölümleri Üzerine Bir Değerlendirme. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kongre Kitabı II. Cilt içinde, 286-292.
  • Göçer, A. (2007). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Ölçme ve Değerlendirme Açısından İncelenmesi. Dil Dergisi, 137, 30- 48.
  • Göçer, A. (2009). Türkiye’de Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Lise Öğrencilerinin Hedef Dile Karşı Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Turkish Studies, 4(8), 1298-1313.
  • Güneyli, A. ve Demirel, Ö. (2006). Dil Öğretiminde Yeni Bir Anlayış: Avrupa Dil Gelişim Dosyası Uygulaması. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(2), 110- 118.
  • Güzel, A. (2004). Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Bölümlerinde Kurulması Gerekli Görülen Anabilim Dalları Hakkında Yeni Projelerimiz. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 13, 63-86.
  • İsmail, Z. (2000). Kazaklara Türkiye Türkçesi Öğretiminde Senkronik Karşılaştırmalı Metodun Bazı Prensipleri. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Bildiri Kitabı, Ankara, 46-56.
  • İşcan, A. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Önemi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 29-36.
  • Kara, M. (2011). Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda Türkçe Öğrenen Yabancılara A1-A2 Seviyesinde Türkçe Öğretim Programı Örneği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 3(3), 157-195.
  • Kont, M. S. (2000). Almanya'da Eğitim Bilimleri Yüksek Okullarında Türkçe Öğretiminin Geçmişi, Güncel Sorunları ve Çözüm Arayışları. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Bildiri Kitabından, Ankara, 94-105.
  • Köse, D. (2004). Yabancı Dil Öğretiminde Ortak Ölçütler ve TÖMER. Dil Dergisi, 125, 24-34.
  • Mavaşoğlu, M. ve Tüm, G. (t.y.). Türkçenin Yabancı Dil (TYD) Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_t um_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf (Erişim: 26.02.2012).
  • Öksüz, A. (2011). Türk Soylulara Türkiye Türkçesinin Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, 1(1), 72-84.
  • Özbay, M. (2010). Türkçe Öğretimi Yazıları. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özdemir, O. (2012). Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni B1 Seviyesinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. TÜRKAR, 1(3), http://www.ted.gazi.edu.tr/index.php/files/article/download/18/17 (Erişim: 10.04.2012)
  • Özyürek, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenimlerinde Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819-1862.
  • Toprak, F. (2004). Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarındaki Okuma Parçaları ve Diyaloglar Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 29, 11-24.
  • Tosun, C. (2005). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1), 22-28.
  • Ungan, S. (2006). Avrupa Birliğinin Dil Öğretimine Karşı Tutumu ve Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 217-226.
  • Ünlü, H. (2011). Türkiye’de ve Dünyada Türkçenin Yabancılara Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, 1(1), 108-116.
  • Vandewalle, J. (2000). Batı Dillerini Konuşan Öğrencilerin Türkçedeki Eylemlerde Karşılaştıkları Bazı Güçlükler. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Bildiri Kitabı içinde, Ankara, 178-183.
  • Yağmur, K. (2006). Batı Avrupa’da Türkçe Öğretiminin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Dil Dergisi, 134, 31-48.
  • Yüce, S. (2005a). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ve Avrupa Dil Ölçeği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 419-429.
  • Yüce, S. (2005b). İletişim ve Dil: Yöntemler, Avrupa Dil Portföyü Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1), 81-88.
  • Yücel, S. (2011). İnternet Yoluyla Türkçe Öğretimi ve Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, 1(1), 108-116.

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların İlgili Alan Yazını Işığında Değerlendirilmesi

Year 2012, , 51 - 69, 01.06.2012
https://doi.org/10.7884/teke.51

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunları ilgili alan yazını doğrultusunda değerlendirmektir. Bu bağlamda konuyla ilgili olarak hazırlanmış 34 makale incelenmiştir. Betimsel nitelikli bu araştırmada veriler doküman incelemesi yöntemiyle toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle de analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda makalelerin genellikle betimsel ve teorik çalışmaya göre desenlendiği görülmüştür. Makaleler çoğunlukla belirli bir veri toplama yöntemine göre hazırlanmamıştır.

References

  • Ağar, M. E. (2004). Türkçe Öğretiminin Tarihçesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 1, 1-10.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728–749.
  • Candaş Karababa, Z. C. (2009). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 265-277.
  • Cemiloğlu, M. (2004). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Aktüel.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe Ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi (7. bs.), Ankara: Pegema.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi Ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hengirmen, M. (1997). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve TÖMER Yöntemi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1997). Türkçe Öğretimi Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri için. Ankara: Engin.
  • Miles, M. B. ve Huberman, M. A. (1994). Qualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Özbay, M. (2010). Türkçe Öğretimi Yazıları. Ankara: Öncü Kitap.
  • Şahin, A. ve Şahin, E. (2007). Türkçe Öğretiminde Materyal Geliştirme. A. Kırkkılıç ve H. Akyol (ed.), İlköğretimde Türkçe öğretimi içinde (309–349), Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe Öğretimi (5. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Araştırmada İncelenen Makaleler
  • Açık, F. (2008). Türkiye'de Yabancılara Türkçe Öğretilirken Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/fatma_acik_yabancilara_turkce _ogretimi.pdf (Erişim: 23.02.2012).
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728–749.
  • Arslan, M. ve Adem, E. (2010). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı. Dil Dergisi, 147, 63-86.
  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(1), 19-30.
  • Büyükaslan, A. (2007). Yabancı Dil Türkçenin Öğretilmesinde Yeni Yöntemler: Bilişim Uygulamaları, Çözüm Önerileri. Department D'etudes Turques Turcologue u-strasbourg. http://turcologie.ustrasbg.fr/dets/images/travaux/ali%20buyukaslan.%20yabanci%2 0dil%20turkce.pdf (Erişim: 25.01.2012).
  • Candaş Karababa, Z. C. (2009). Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi ve Karşılaşılan Sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 265-277.
  • Demir, A. ve Açık, F. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültürlerarası Yaklaşım ve Seçilecek Metinlerde Bulunması Gereken Özellikler. TÜBAR, 30, 51-72.
  • Demirel, M. V. (2011). Türkçe. 3. Sınıf Öğrencilerinin Yabancılara Türkçe Öğretimi Dersine İlişkin Görüşleri. Buca Eğitimi Fakültesi Dergisi, 31, 128-138.
  • Derman, S. (2010). Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkiye Türkçesi Öğreniminde Karşılaştıkları Sorunlar. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, 227- 247.
  • Doğan, Â. (1989), Yabancıların Türkçe’yi Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler ve Yaptıkları Bazı Hatalar. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 6(1-2), 259-261.
  • Dolunay, S. K. (2005). Türkiye ve Dünyadaki Türkçe Öğretim Merkezleri ve Türkoloji Bölümleri Üzerine Bir Değerlendirme. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kongre Kitabı II. Cilt içinde, 286-292.
  • Göçer, A. (2007). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Ölçme ve Değerlendirme Açısından İncelenmesi. Dil Dergisi, 137, 30- 48.
  • Göçer, A. (2009). Türkiye’de Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Lise Öğrencilerinin Hedef Dile Karşı Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Turkish Studies, 4(8), 1298-1313.
  • Güneyli, A. ve Demirel, Ö. (2006). Dil Öğretiminde Yeni Bir Anlayış: Avrupa Dil Gelişim Dosyası Uygulaması. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(2), 110- 118.
  • Güzel, A. (2004). Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Bölümlerinde Kurulması Gerekli Görülen Anabilim Dalları Hakkında Yeni Projelerimiz. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 13, 63-86.
  • İsmail, Z. (2000). Kazaklara Türkiye Türkçesi Öğretiminde Senkronik Karşılaştırmalı Metodun Bazı Prensipleri. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Bildiri Kitabı, Ankara, 46-56.
  • İşcan, A. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Önemi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 29-36.
  • Kara, M. (2011). Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni Doğrultusunda Türkçe Öğrenen Yabancılara A1-A2 Seviyesinde Türkçe Öğretim Programı Örneği. Zeitschrift für die Welt der Türken, 3(3), 157-195.
  • Kont, M. S. (2000). Almanya'da Eğitim Bilimleri Yüksek Okullarında Türkçe Öğretiminin Geçmişi, Güncel Sorunları ve Çözüm Arayışları. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Bildiri Kitabından, Ankara, 94-105.
  • Köse, D. (2004). Yabancı Dil Öğretiminde Ortak Ölçütler ve TÖMER. Dil Dergisi, 125, 24-34.
  • Mavaşoğlu, M. ve Tüm, G. (t.y.). Türkçenin Yabancı Dil (TYD) Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_t um_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf (Erişim: 26.02.2012).
  • Öksüz, A. (2011). Türk Soylulara Türkiye Türkçesinin Öğretiminde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, 1(1), 72-84.
  • Özbay, M. (2010). Türkçe Öğretimi Yazıları. Ankara: Öncü Kitap.
  • Özdemir, O. (2012). Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni B1 Seviyesinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. TÜRKAR, 1(3), http://www.ted.gazi.edu.tr/index.php/files/article/download/18/17 (Erişim: 10.04.2012)
  • Özyürek, R. (2009). Türk Devlet ve Topluluklarından Türkiye Üniversitelerine Gelen Türk Soylu Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Türkçe Öğrenimlerinde Karşılaştıkları Sorunlar. Turkish Studies, 4(3), 1819-1862.
  • Toprak, F. (2004). Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarındaki Okuma Parçaları ve Diyaloglar Üzerine Bir Değerlendirme. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 29, 11-24.
  • Tosun, C. (2005). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1), 22-28.
  • Ungan, S. (2006). Avrupa Birliğinin Dil Öğretimine Karşı Tutumu ve Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 217-226.
  • Ünlü, H. (2011). Türkiye’de ve Dünyada Türkçenin Yabancılara Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, 1(1), 108-116.
  • Vandewalle, J. (2000). Batı Dillerini Konuşan Öğrencilerin Türkçedeki Eylemlerde Karşılaştıkları Bazı Güçlükler. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Bildiri Kitabı içinde, Ankara, 178-183.
  • Yağmur, K. (2006). Batı Avrupa’da Türkçe Öğretiminin Sorunları ve Çözüm Önerileri. Dil Dergisi, 134, 31-48.
  • Yüce, S. (2005a). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ve Avrupa Dil Ölçeği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 419-429.
  • Yüce, S. (2005b). İletişim ve Dil: Yöntemler, Avrupa Dil Portföyü Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(1), 81-88.
  • Yücel, S. (2011). İnternet Yoluyla Türkçe Öğretimi ve Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, 1(1), 108-116.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Onur Er This is me

Nurşat Biçer This is me

Kürşad Çağrı Bozkırlı This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date April 13, 2014
Published in Issue Year 2012

Cite

APA Er, O., Biçer, N., & Bozkırlı, K. Ç. (2012). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların İlgili Alan Yazını Işığında Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(2), 51-69. https://doi.org/10.7884/teke.51

27712  27714 27715