BibTex RIS Cite

The Values Attributed Teaching Profession by Turkish Teacher Candidates According to Emotional Semantic Difference in Ataturk University

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, - , 01.06.2012
https://doi.org/10.7884/teke.44

Abstract

The purpose of study is to examine the positive and negative attitudes of Turkish teacher candidates about the profession of teaching according to emotional values in Osgood Semantic Differentiation Scale. The scanning model that applied at quantitative studies is used in the research. The study group of research consists of 163 Turkish teacher candidates studying graduate departments. The research’s data were obtained with “Osgood Semantic Differentiation Scale” created by Osgood, Suci and Tannenbaum (1957; akt. Tavşancıl, 2006). Descriptive statistical methods were used for analyzing the data. As a result of the study it was understood that attidues of Turkish teacher candidates are negative related to the teaching profession and these attidues are on a high level.

Duygusal Semantik Farklılığa Göre Atatürk Üniversitesindeki Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yükledikleri Değerler

Year 2012, Volume: 1 Issue: 2, - , 01.06.2012
https://doi.org/10.7884/teke.44

Abstract

Bu çalışmanın amacı Osgood Semantik Farklılık Ölçeği’ndeki duygusal değerlere göre Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğiyle ilgili olumlu ve olumsuz tutumlarını incelemektir. Araştırmada nicel çalışmalara uygulanan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören 163 Türkçe öğretmeni adayından oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Osgood, Suci ve Tannenbaum (1957; akt. Tavşancıl, 2006) tarafından geliştirilen Semantik Farklılık Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının olumsuz yönde olduğu ve bu tutum düzeylerinin yüksek seviyede bulunduğu anlaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Oğuzhan Sevim This is me

Behice Varışoğlu This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date April 13, 2014
Published in Issue Year 2012 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Sevim, O., & Varışoğlu, B. (2012). Duygusal Semantik Farklılığa Göre Atatürk Üniversitesindeki Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yükledikleri Değerler. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(2). https://doi.org/10.7884/teke.44

27712  27714 27715