In order to improve education faculties in 2006, a course named Community Service-Learning (CSL) was added in pre-service teaching education programs. This course was designed not only to establish connection among community service experiences and academic learning, personal development and citizenship but also connect experiences between students’ real and academic life. This course was also aimed to increase individual and social values in terms of social awareness and sensibility, collaboration, solidarity, effective communication, self esteem, social responsibility. From this point of view, Community Service-Learning can be wieved as an experiential approach to give teacher education. This study examines related literature and result Turkish studies.
Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması sürecinde 2006 yılında öğretmen eğitimi programlarına “Topluma Hizmet Uygulamaları (THU)” adı altında bir ders eklenmiştir. Toplumsal hizmet deneyimleri ile akademik öğrenme, kişisel gelişim ve vatandaşlık bilinci arasında anlamlı bağlantılar kuran bir öğrenme-öğretme yaklaşımı olarak kabul edilen THU öğrenenlerin sınıfta edindikleri teorik bilgilerle sınıfın dışındaki gerçek yaşamı birleştirme çabasının bir ürünüdür. THU dersi ile öğretmen adaylarında toplumsal duyarlık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini, toplumsal sorumluluk bilincini ve özgüveni geliştirerek nihayetinde bireysel ve toplumsal değerleri kazandırmak ve geliştirmek hedeflenmektedir. Bu yönüyle THU öğretmen eğitiminde deneyimsel bir yaklaşım olarak öne çıkmaktadır. Bu çalışma ile THU dersi ilgili literatür ve Türkiye’deki uygulama sonuçları kapsamında incelenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2012 |
Submission Date | April 13, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 4 |