BibTex RIS Cite

Postmodernism and Education

Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 368 - 376, 13.04.2014
https://doi.org/10.7884/teke.261

Abstract

In recent years, a statement whose name we hear frequently with the criticism of modernism has attracted attention on itself: postmodernism. This statement which was brought about with the reborn process of the societies after industrialization draws a challenging perspective with its criticism and the things it promises. The postmodern attitude creating a new perspective to the terms of freedom, equality and justice has come into our lives intensively with the innovations and we can see its reflections in various fields; from art to sociology. Postmodernism has, beyond any doubt, effects on education. A new education environment in which the student is in the center of education as an individual and the teacher is a guide has been thought. The student’s constructing his own learning, presenting alternative subject based on the student’s choice by schools are considered to be the most important innovations. With the integration of postmodernism approach into education, the perception of literate people has changed. In this process which creates a new approach and with which it is seen that the trainings on the basic skills are not enough for the literate individual, the individual should have the skills to use mass media effectively. In this sense, the necessity to train individual according to his predominant skills makes it essential to question the teaching approaches. This study analyses the term of postmodernism and it relationship with education within the scope of these necessities.

References

  • AKPINAR, B. ÇAKMAK, Z. ve KARA, C. (2010). Postmodernizmin İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına Yansımaları. Fırat Üniversitesi. Sosyal Bilgiler Dergisi, 20(2), 137-160.
  • AYDIN, H. (2006). Eleştirel Aklın Işığında Postmodernizm, Temel Dayanakları ve Eğitim Felsefesi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 1-15. www.turkoloji.cukurova.edu.tr (Erişim Tarihi: 09.04.2013).
  • ÇETİŞLİ, İ. (2006). Edebiyat Eğitiminde Edebî Metnin Yeri ve Anlamı. Millî Eğitim Dergisi, 169, 75-83.
  • KALE, N. (1995). Postmodernizm Hermeneutik ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28(2), 281-292.
  • KARASAR, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları.

Postmodernizm ve Eğitim

Year 2014, Volume: 3 Issue: 1, 368 - 376, 13.04.2014
https://doi.org/10.7884/teke.261

Abstract

Son yıllarda modernizmin eleştirisiyle adını sıkça duyduğumuz bir söylem dikkatleri üzerine çekmektedir: postmodernizm. Sanayi sonrası toplumların var oluş sürecinin doğurduğu bu kavram, eleştirisi ve vadettikleriyle hayli iddialı bir perspektif çizmektedir. Özgürlük, eşitlik ve adalet kavramlarına yeni bir bakış kazandıran postmodern tavır, sanattan sosyolojiye dek yankılarını çok çeşitli alanlarda hissedebileceğimiz yeniliklerle yüklü şekilde hayatımıza girmiştir. Postmodernizmin şüphesiz eğitim üzerine de etkisi olmuştur. Buna göre öğrenciyi bir birey olarak merkeze alıp öğretmenin rehber olarak öne çıktığı yeni bir ortam tasavvur edilmiştir. Öğrencinin kendi öğrenmelerini kendinin yapılandırması, okullarınsa seçime dayalı alternatif konular sunması ortaya atılan en önemli yenilikler olarak dikkat çekmektedir. Postmodern yaklaşımın eğitim sürecine dâhil edilmesiyle eğitimli insanın algısı da değişmiştir. Temel alanlarda sağlanan öğrenmelerin eğitimli birey için artık yeterli olarak görülmediği yeni bir yaklaşımın kapılarının aralandığı bu süreçte eğitimli birey, kitle iletişim araçlarının etkili şekilde kullanımına vakıf niteliklere sahip olmalıdır. Bu bağlamda bireyin yeteneklerine göre en iddialı olduğu alanlarda eğitim yapılması gerekliliği öğretim yöntemlerinde de ciddi bir sorgulamayı gerekli kılmıştır. Çalışmamızda bu gereklilikler çerçevesinde postmodernizm kavramı ve onun eğitimle ilişkisi irdelenmiştir.

References

  • AKPINAR, B. ÇAKMAK, Z. ve KARA, C. (2010). Postmodernizmin İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programına Yansımaları. Fırat Üniversitesi. Sosyal Bilgiler Dergisi, 20(2), 137-160.
  • AYDIN, H. (2006). Eleştirel Aklın Işığında Postmodernizm, Temel Dayanakları ve Eğitim Felsefesi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 1-15. www.turkoloji.cukurova.edu.tr (Erişim Tarihi: 09.04.2013).
  • ÇETİŞLİ, İ. (2006). Edebiyat Eğitiminde Edebî Metnin Yeri ve Anlamı. Millî Eğitim Dergisi, 169, 75-83.
  • KALE, N. (1995). Postmodernizm Hermeneutik ve Eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 28(2), 281-292.
  • KARASAR, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Latife KIRBAŞOĞLU Kılıç This is me

Bora Bayram This is me

Publication Date April 13, 2014
Submission Date April 13, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kılıç, L. K., & Bayram, B. (2014). Postmodernizm ve Eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 3(1), 368-376. https://doi.org/10.7884/teke.261

27712  27714 27715