BibTex RIS Cite

ÖRTÜLÜ ANLAM UNSURLARININ TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ YERİ

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 0 - 0, 15.03.2016
https://doi.org/10.7884/teke.569

Abstract

Bu çalışma, Türkçe dersi öğretim programındaki (6-8. sınıflar) kazanımlarda ifadesini bulan ‘örtülü anlam’ unsurlarının işlevlerini belirlemeyi ve 2015-2016 eğitim öğretim yılına ait MEB Yayınları 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki kullanım düzeyini betimlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe dersi çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitaplarındaki etkinlikler sınıflandırılmış ve Türkçede örtülü anlam oluşturan kavramlar üzerinde durulmuştur. Betimsel doküman incelemesine dayalı araştırmada, veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Verilerin kategorileştirilmesinde Onan ve Tiryaki’nin (2012) sınıflandırma ölçütlerinden faydalanılmış olup ölçütlerde bazı değişiklikler yapılmıştır. İncelenen ders kitaplarında, özellikle edebî nitelik taşıyan kurmaca ve şiir türü metinlerde örtülü anlam unsurlarını buldurmaya yönelik etkinliklere sıkça yer verildiği görülmektedir.

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 0 - 0, 15.03.2016
https://doi.org/10.7884/teke.569

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Elif Aktaş This is me

Leyla Şentürk This is me

Publication Date March 15, 2016
Submission Date April 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Aktaş, E., & Şentürk, L. (2016). ÖRTÜLÜ ANLAM UNSURLARININ TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ YERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(1). https://doi.org/10.7884/teke.569

27712  27714 27715