BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİTAP OKUMA TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 0 - 0, 15.03.2016
https://doi.org/10.7884/teke.588

Abstract

Bu çalışmada Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2014- 2015 eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğretmen adaylarının kitap okumaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Türkçe, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 550 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Çalışmada tarama modeli tercih edilmiş ve verilerin toplanmasında Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının okumaya yönelik tutumları cinsiyet, bölüm, sınıf ve gelir düzeyi değişkenleriyle sınanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programından faydalanılarak Kolmogorov Smirnov Normallik Testi, Man Whitney U ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Verilerin manidarlığı p<,05 düzeyinde sınanmıştır. Araştırma sonucunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği; bölüm, sınıf düzeyi ve gelir düzeyi değişkenlerine göre ise anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur.

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 0 - 0, 15.03.2016
https://doi.org/10.7884/teke.588

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Büşra Koçak This is me

Fatih Çermik This is me

Suat Polat This is me

Nurullah Şahin This is me

Publication Date March 15, 2016
Submission Date April 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Koçak, B., Çermik, F., Polat, S., Şahin, N. (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ KİTAP OKUMA TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(1). https://doi.org/10.7884/teke.588

27712  27714 27715