Bu çalışma, 2006-2014 yılları arasında Eğitim Denetimi alanında lisansüstü seviyede yapılmış olan ve Ulusal Tez Merkezi’nde “teftiş” ve “denetim” anahtar kelimeleri kullanılarak elde edilen izinli tezler üzerinde hazırlanmıştır. Çalışmada, belirlenen kriterlere (yapıldığı üniversite, enstitü, anabilim dalı, türü, konu, danışman unvanı, yöntem, veri toplama araçları, örneklemleri) göre gerekli veriler toplanmıştır. Toplam 76 lisansüstü tezi incelenmiştir. Bunlardan 50 tanesinin sosyal bilimler enstitüsünde ve 26 tanesinin de eğitim bilimleri enstitüsünde yapıldığı, 8 tanesinin doktora tezi olduğu, 68 tanesinin ise yüksek lisans tezi olduğu görülmüştür. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Eğitim Denetimi alanı araştırmalarının yeter düzeyde olmadığı ve geliştirilmeye ihtiyaç duyulan bir alan olduğu bu çalışma ışığında varılan en temel sonuçtur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Submission Date | July 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 2 |