BibTex RIS Cite

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN EKRAN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARI

Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Abstract

Günümüzde genç yaşlı herkes bilgisayar, cep telefonu, televizyon gibi
elektronik araçların ekranları üzerinden e-metinleri okuyarak bilgi edinmekte
ve iletişim kurmaktadır. Bu gerekçeden hareketle, araştırmada
ortaöğretim/lise öğrencilerinin ekran okumaya yönelik tutumlarının tespit
edilmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemi, Giresun il merkezindeki ortaöğretim/lise
öğrencileri arasından (N=480) tesadüfî metot ile belirlenmiştir.
Öğrencilerin cinsiyet, yaş, aile durumu, okuma alışkanlıkları gibi
özellikleri Kişisel Bilgi Formu ile ekran okumaya yönelik tutumları ise,
Ekran Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği ile tespit edilmiştir. Elde edilen
verilerin analizinde SPSS programı (Ortalama, t testi, One Way Anova testi)
kullanılmıştır.
Araştırma sonunda, ortaöğretim öğrencilerinin genel olarak ekran
okumaya yönelik orta düzeyde (X=2,85) tutuma sahip olduğu belirlenmiştir.
Bulgulardan hareketle okuma öğretimine ve iletişim sürecine yönelik
önerilerde bulunulmuştur. 

References

  • GÜNEŞ, F. (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Abstract

References

  • GÜNEŞ, F. (2009). Hızlı Okuma ve Anlamı Yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın-Dağıtım.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sedat Maden This is me

Publication Date September 15, 2016
Submission Date November 5, 2016
Acceptance Date November 5, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Maden, S. (2016). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN EKRAN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(3).

27712  27714 27715