BibTex RIS Cite

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Abstract

Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme
becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı, Diyarbakır ili Silvan ilçesindeki
köy okullarının 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 261 öğrenci üzerinde
yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada
veri toplama amacıyla, “kişisel bilgi formu” ve Görücü (2014) tarafından
geliştirilen ve geçerlilik ve güvenilirlik analizi yapılan “eleştirel düşünme
ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin eleştirel düşünme
becerilerinin orta seviyede olduğu görülmüştür. Analiz sonuçlarına göre
eleştirel düşünme düzeyindeki varyansın açıklanmasına en yüksek katkının
ders başarısı (%27) ve ardından okunan kitap sayısı olduğu (%19), nispeten
düşük düzeyde olsa da gelir durumunun (%0,50) da etkili olduğu
görülmüştür. Cinsiyet ve Tv izleme saati ile eleştirel düşünme düzeyi
arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır

References

  • SÜREN, T. (2008). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri,
Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 0 - 0, 15.09.2016

Abstract

References

  • SÜREN, T. (2008). İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Düzeyleri,
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Cüneyt Akar This is me

Mehmet Kara This is me

Publication Date September 15, 2016
Submission Date November 5, 2016
Acceptance Date November 5, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Akar, C., & Kara, M. (2016). İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(3).

27712  27714 27715