Bu çalışmanın amacı, Türkçe ders kitaplarında bulunan sadeleştirilmiş bir
metnin özgün metniyle karşılaştırılarak sadeleştirme ölçütlerini ortaya
koymaktır. Bu doğrultuda Evren Yayıncılık’a ait 8. Sınıf Türkçe Ders
Kitabı’ndan Caddeler metninin hem özgün hem de ders kitabında bulunan
sadeleştirilmiş hâli karşılaştırılarak okunabilirlik düzeyleri, cümle yapıları,
kelime ve kelime grubu üzerinde yapılan değişimler tespit edilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre özgün metin ve sadeleştirilmiş metin arasında
okunabilirlik düzeyleri, cümle yapıları ile kelime ve cümle sayıları arasında
önemli farklar görülmezken; kelime ve kelime grubu üzerinde yapılan
sadeleştirme çalışmalarında ise anlam farklılaşmasına neden olan değişimlere
rastlanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 15, 2016 |
Submission Date | November 5, 2016 |
Acceptance Date | November 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |