Bu çalışmanın amacı, sınıf dışı konuşma etkinliklerinin İngilizceyi
yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler için faydalarını incelemektir.
Türkiye’de bir devlet üniversitesindeki 21 birinci sınıf öğrencisi, konuşma
becerilerini geliştirmek için altı hafta boyunca yürütebilecekleri herhangi bir
sınıf dışı etkinlik seçmeleri doğrultusunda teşvik edilmiştir. Altı hafta
sonunda, öğrencilere açık uçlu sorulu, seçtikleri etkinlikler ve bu etkinliklerin
algılanan faydalarını açığa çıkarmayı hedefleyen bir anket verilmiştir.
Öğrencilerin seçtiği etkinlikler şu şekildedir: Fantastik Rol Yapma, Devam
Eden Hikâye, Tartışma, Radyo Programı, Periscope’da Yayın. Bu
etkinliklerin algılanan faydaları ile ilgili, neredeyse tüm öğrenciler
etkinliklerin akıcı konuşmalarına, kelime ve telaffuz gelişimine ve problem
çözme becerilerine katkı sağladığını belirtmişlerdir. Ayrıca, etkinliklerin
kendine güven, eleştirel düşünme becerileri ve genel kültür açısından faydalı
olduğu düşünülmüştür. Bu nedenle, sınıf dışı konuşma etkinliklerinin yaygın
İngilizce programlarına dâhil edilmesi önerilebilir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 15, 2016 |
Submission Date | November 5, 2016 |
Acceptance Date | November 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |