Kültür, toplumların manevi anlamda sürekliliğini sağlamak açısından büyük önem taşır. Bu açıdan her millet sahip olduğu kültürü gelecek kuşaklara aktarmak ister. Maddi ve manevi olmak üzere iki boyutu olan kültürün bu unsurlarını korumak büyük ölçüde tarih bilincinin milleti oluşturan bireylere kazandırılmasıyla yapılabilir. Bu aktarımda ise çocuğun okuduğu kitaplar önemli bir noktada durmaktadır. Çocuklara yönelik kitaplar aracılığıyla bireylere erken yaşlardan itibaren tarih bilinci, kültürel mirası koruma ve bu mirasa sahip çıkma gibi olumlu iletiler aktarılabilir. Çalışmada Gülsevin Kıral’a ait İstanbul’u Çalıyorlar ve Çalınan Kent isimli kitaplar incelenerek bu kitapların tarihsel bilinç aktarımı noktasında nerede durduğu saptanmaya çalışılmıştır. Yapılan çalışmada nitel araştırma yönteminden faydalanılarak doküman analizi deseni kullanılmıştır. Gerekli fişlemeler yapılarak maddi kültür ögeleri sınıflandırılmış ve metinde nasıl konumlandırıldığı belirlenmiştir. Araştırma sonucunda Kıral’ın kitaplarında tarih bilinci sağlayabilecek Süleymaniye Camisi, Galata Köprüsü, Anadolu Hisarı gibi pek çok maddi kültür unsuruna yer verdiği ve eserlerde didaktik bir üslup değil, edebiliği ön plana alan bir dil kullandığı belirlenmiştir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 15, 2016 |
Submission Date | April 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 4 |