Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DİNLEME KAYGILARI

Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

Dinleme, günlük iletişim yaşantılarının önemli bir bölümünü
oluşturmaktadır. Bu nedenle dinleme becerisinin fiziksel, zihinsel ve
psikolojik yönlerinin doğru tanımlanması ve geliştirilmesi gerekmektedir.
Araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının dinleme kaygılarının tespit
edilmesi amaçlanmıştır. Dinleme kaygıları cinsiyet, okuma alışkanlığı, evde
bilgisayar kullanımı, cep telefonundan internet kullanımı, dil becerilerini
tercih etme gibi değişkenler açısından da değerlendirilmiştir. Araştırmada,
tarama modeline uygun hareket edilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Giresun
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 150
öğretmen adayından oluşmuştur.
Araştırma sonucunda, Türkçe öğretmeni adaylarının genel olarak
ortalamanın altında dinleme kaygısına sahip olduğu belirlenmiştir.

References

  • GOLCHI, M. M. (2012). Listening Anxiety and Its Relationship with Listening Strategy Use
  • and Listening Comprehension among Iranian IELTS Learners. International Journal of
  • English Linguistics, 2(4), 115-128.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

References

  • GOLCHI, M. M. (2012). Listening Anxiety and Its Relationship with Listening Strategy Use
  • and Listening Comprehension among Iranian IELTS Learners. International Journal of
  • English Linguistics, 2(4), 115-128.
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Aslı Maden This is me

Erhan Durukan This is me

Publication Date December 15, 2016
Submission Date January 2, 2017
Acceptance Date January 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Maden, A., & Durukan, E. (2016). TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DİNLEME KAYGILARI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715