Research Article
BibTex RIS Cite

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA VE DİNLEME KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma ve
dinleme kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemek ve öğrencilerin okuma
dinleme kaygılarının cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ve son bir ay içinde
okunan kitap sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir.
Araştırma, tarama (survey) modelinde yapılandırılmıştır. Öğrencilerin okuma
kaygılarına ilişkin verilerin toplanmasında Melanlıoğlu (2014) tarafından
geliştirilen “Okuma Kaygısı Ölçeği”, dinleme kaygısını belirlemeye yönelik
verilen toplanmasında ise yine Melanlıoğlu (2013) tarafından ortaokul
öğrencileri için geliştirilen “Dinleme Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Alt
problemlere ilişkin bulgular, bağımsız t testi (independent sample t test), tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) Scheffe testi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin okuma ve
dinleme kaygıları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu
görülmektedir. Öğrencilerin okuma ve dinleme kaygılarının cinsiyet ve annebaba
eğitim düzeyine göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ancak son bir ayda
okunan kitap sayısına göre anlamlı farklılık göstermediği, araştırmada elde
edilen diğer bulgulardır. 

References

  • MELANLIOĞLU, D. (Ocak 2013). Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin
  • Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dergisi, 6(11), 851-876.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

References

  • MELANLIOĞLU, D. (Ocak 2013). Ortaokul Öğrencileri İçin Dinleme Kaygısı Ölçeğinin
  • Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dergisi, 6(11), 851-876.
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Duygu Uçgun This is me

Publication Date December 15, 2016
Submission Date January 2, 2017
Acceptance Date January 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Uçgun, D. (2016). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA VE DİNLEME KAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715