Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE EĞİTİMİNDE GÖRSEL SUNU VE GÖRSEL OKUMA ARACI OLARAK GRAFİK VE TABLOLARIN KULLANIMI

Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

Görsel okuma ve görsel sunu araçlarından biri olan grafik ve tablolar,
günümüzde reklam sektöründen ticarete, sanattan eğitime kadar birçok
alanda kullanılmaktadır. Grafik ve tabloların yaygın kullanımı insanın özgün
bir biçimde anlama ve anlatma ihtiyacının sonucudur. Son yıllarda eğitimde,
özellikle fen bilimlerinde, yaygın bir kullanım alanı bulan grafik ve
tablolardan diğer disiplinlerde de giderek daha çok yararlanılmaktadır. Bu
disiplinlerden bir tanesi olan Türkçe eğitimi, öğrencilere temel dil becerilerini
(dinleme, okuma, konuşma, yazma) kazandırmayı hedeflemesi açısından öne
çıkar. Temel dil becerilerinin yanı sıra görsel sunu ve görsel okuma gibi yeni
öğrenme alanlarının da kazandırıldığı Türkçe derslerinde grafik ve tabloların
kullanımına ağırlık verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Türkçe
derslerinde öğrencilere grafik ve tablo okuma ile birlikte grafik ve tablo
hazırlama becerisinin kazandırılmasının önemi üzerinde durulmuştur. 

References

  • DEMİRER, V., YILDIZ, D, ve SÜNBÜL, A. M. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar
  • ve İnternet Kullanımları İle Kitap Okuma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Konya İli
  • Örneği. İlköğretim Online, 10(3), 1028-1036.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 4, 0 - 0, 15.12.2016

Abstract

References

  • DEMİRER, V., YILDIZ, D, ve SÜNBÜL, A. M. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar
  • ve İnternet Kullanımları İle Kitap Okuma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki: Konya İli
  • Örneği. İlköğretim Online, 10(3), 1028-1036.
There are 3 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sedat Maden This is me

Müzeyyen Altunbay This is me

Publication Date December 15, 2016
Submission Date January 2, 2017
Acceptance Date January 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Maden, S., & Altunbay, M. (2016). TÜRKÇE EĞİTİMİNDE GÖRSEL SUNU VE GÖRSEL OKUMA ARACI OLARAK GRAFİK VE TABLOLARIN KULLANIMI. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 5(4).

27712  27714 27715