İlgili alan yazında etkinlik kavramını içeren çalışmalar bulunmakla
birlikte Türkçe dil etkinliklerini oluşturan unsurlara dair herhangi bir
araştırmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmayla alan yazındaki bu eksiklik
giderilmeye çalışılmıştır. Çalışmada Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Dersi Öğrenci
Çalışma Kitabında yer alan etkinliklerin etkinliği oluşturan unsurlar ve bu
unsurların özellikleri çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu
kapsamda, doküman incelemesi yoluyla Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları’nın
6. Sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabında yer alan 228 etkinlik
incelenmiştir. Etkinliklerin değerlendirilmesinde betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Sonuç olarak ders kitabındaki etkinliklerde en çok bir
kazanımı pekiştirmenin amaçlandığı, öğrencinin etkinlik öncesinde, sırasında
ve sonrasında yapacağı görevlerin etkinliklerin tamamında yer aldığı
görülmüştür. Fakat öğretmenin etkinlik öncesinde, sırasında ve sonrasında
yapacağı görevlerin etkinliklerin büyük bir bölümünde yer almadığı; içerik
unsuru bakımından konu, kavram ya da araç, gereçlerle ilgili ön bilgilerin
yeterince bütün etkinliklerde yer almadığı; ortam düzenleyici unsurlara
etkinliklerin hiçbirinde yer verilmediği; etkinliklerin yeni durumlara
uyarlanabilme özelliğine sahip olmadığı ve etkinliklerde ölçme
değerlendirme boyutuna yer verilmediği görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | January 2, 2017 |
Acceptance Date | January 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 4 |